۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85638722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت ۱۶۳ پزشک و ۱۱ خبرنگار در لبنان در پی تجاوزهای رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- وزیر بهداشت لبنان تازه‌ترین آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این کشور به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان را اعلام کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه الجزیره قطر، فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون ۵۵ بار به بیمارستان ها تجاوز کرد که در ۳۶ مورد بیمارستان ها به طور مستقیم هدف قرار گرفتند و ۸ بیمارستان نیز تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: از زمان آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان۱۶۳ نفر از کادر درمان شهید و ۲۷۲ نفر دیگر مجروح شدند.

الابیض افزود: در تجاوز دشمن اسرائیلی به ۵۱ مرکز درمانی، ۱۵۸ خودروی امدادی به علاوه ۵۷ خودروی آتش نشانی هدف قرار گرفتند.

وزیر بهداشت لبنان همچنین ضمن تاکید بر اینکه تعرض رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و کادرهای درمان جنایت جنگی است، گفت که از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان ۱۱ خبرنگار شهید و ۸ خبرنگار دیگر مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه دوم مهر حملات گسترده ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرد که با پاسخ قوی حزب الله روبرو شده است.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون دو هزار و ۵۹۳ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده بلکه از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنین به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha