۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85638782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرج : آینده جهان را گفتمان مقاومت رقم می زند 

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: امروز تجمع مردم سراسردنیا علیه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از آن حکایت دارد که آینده جهان با گفتمان مقاومت رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله « سید محمد مهدی حسینی همدانی » درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: براین اساس نظم جهان آینده از آن تمدن اسلامی است و برای اینکه در این مسیر از نشاط و شادابی برخوردار باشیم شعار مرگ براسراییل را سر می دهیم.

وی بیان کرد: اینکه یک عده کج فهم با عناوین جعلی با تحلیل غلط بیانیه بدهند و رژیم غاصب را به رسمیت بشناسند این بیانیه ها قابل قبول نیست چرا که امروز بچه های دنیا که در دامن اسلام بزرگ نشده اند نیز اسراییل را فاقد ماهیت حقیقی می دانند.

حسینی همدانی یاد آورشد: روح شهید مغنیه شاد که اشاره داشت هدف واضح و مشخص بوده و آن نابودی اسراییل است بنابر این یقین داریم که اسراییل نابود می شود.

جوانان امروز در محور مقاومت تاریخ سازی می کنند

امام جمعه کرج با اشاره به سالگشت شهادت آرمان علی ورودی ، شهید عجمیان در آبان ماه و شهید فهمیده گفت: این شهدا برای هم سن و سال های خود در ایران و جهان الگو شدند؛ همراه با صدور انقلاب اسلامی ، تفکر جوانان انقلابی نیز صادر شد و می بینیم که جوانان در برابر استکبار جهانی و رژیم غاصب تمام قد ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: امروز صهیونیست پلید با همت جوانان جبهه مقاومت به خواری و زبونی کشیده شده و تئوری های نظم سلطه برای جامعه تمدن غرب در حال نابودی است بطوریکه برای آمریکا و حامیان آن آبرویی نمانده است .

شهادت رهبران و اقتدار بیشتر جبهه مقاومت

امام جمعه کرج با اشاره به ترور رهبران مقاومت توسط رژیم غاصب صهیونیستی گفت: روزهای اول طوفان الاقصی رهبرمعظم انقلاب فرمودند پس از طوفان الاقصی نه رژیم غاصب رژیم قبلی است نه جبهه مقاومت جبهه قبلی و امروز می بینیم اسراییل دچار شکست راهبردی شده و نمی تواند به قدرت قبلی برگردد .

وی ادامه داد: جبهه مقاومت نیز امروز قدرتمند تر شده و شکست نمی خورد؛ اسراییل با شهادت رهبران محور مقاومت خیال می کرد که کار تمام می شود ولی دیدند که فکر غلطی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شهادت سنوارو شیخ صفی الدین هیچ خللی در کار بوجود نیاورد حتی روحیه جبهه مقاومت تضعیف نشد و با مقاومت ادامه می دهد .

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: در محور مقاومت پرچم ها زمین نمی افتد و اختلالی بوجود نمی آید چنانچه دیدیم با همه ادعای رژیم غاصب حتی یک روستا نیز اشغال نشد به رغم کشتن کودکان و زنان و ریختن بمب برسر مردم بی گناه اما به برکت طوفان الاقصی علمای اهل سنت حمایت از فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.

وی یاد آورشد: ادبیات دینی و نوع مبارزه تغییر یافته و کلام حضرت امام (ره) که فرمودند ریشه های صهیونیست درحال خشکیدن است را شاهد هستیم .

امام جمعه کرج در بخشی از سخنانش که با تکبیر نمازگزاران همراه شد، افزود: ما امت امام (ره) با تبعیت از رهبر معظم انقلاب تا نتیجه نهایی که محو اسراییل است مقاومت را ادامه می دهیم .

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به اینکه کمک های مردمی ایران همدل در قالب قرارگاه نصر می باشد، گفت: محموله ای از استان البرز به همراه آذوقه برای جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه ولبنان ارسال شده است .

وی اضافه کرد: مردم انقلابی البرز افزون بر کمک های نقدی ، کمک های غیر نقدی مانند مواد غذایی و زیورآلات به جبهه مقاومت اهدا کردند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اقدامات انجام شده دراین زمینه برای دفتر رهبرمعظم انقلاب مستند می شود و بخشی از کارها در همین مرکز مصلی امام خمینی (ره) کرج انجام می شود بنابراین از اقدامات پراکنده خودداری شود.

ایران قدرت بازدارندگی ویژه ای دارد

امام جمعه کرج درادامه با اشاره با سالروز تشکیل پدافند غیرعامل گفت: این حوزه تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای زیرساختی کشور را دربرمی گیرد؛ امروز ایران اسلامی دارای قدرت بازدارندگی قابل توجهی است ولی جنگ دشمن در لایه های خاکستری با تهدیدات ویژه است .

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: عملیات ترکیبی ، جاسوسی ، نفوذ سیاسی ، فرسوده سازی سرمایه های اجتماعی علیه بخش های نظامی از جمله اقدامات دشمن دراین زمینه است؛ باید دراین زمینه آرایش دفاع غیر نظامی داشت و شاهد تشکیل قرارگاه های پدافندی سایبری ، زیستی ، پرتوی ، کالبدی و مردم محور برای حفاظت از مردم هستیم .

سالروز پذیرش کاپیتولاسیون در زمان رژیم طاغوت موضوع دیگری بود که امام جمعه کرج به آن پرداخت و افزود: این مهم حاکمیت و استقلال کشور را از بین می برد که حضرت امام (ره) درمقابل آن موضع گرفتند .

وی گفت: باید از سیره امام (ره) دراستکبارستیزی درس گرفت و دنبال کرد چراکه تاکید بر استقلال کشور داشت؛ متاسفانه می بینیم عده ای با روشهای مختلف و با برنامه تلاش دارند این استقلال ازبین رود .

امام جمعه کرج یادآورشد: اگر با عضویت در برخی از کنوانسیون ها و اسناد بین المللی مخالفت می شود که عضو آنها شویم به خاطر آن است که استقلال ما از بین می رود به عنوان مثال ۲۰۳۰ که خیلی خطرناک است نمونه کنوانسیون ها است ؛ نظام آموزشی نباید در خارج از کشور نوشته شود چراکه این همان مساله استقلال است .

وی اضافه کرد: دشمنان و برخی استقلال کشور را تضعیف می کنند مانند اصرار بر پیوستن fatf که معلوم نیست چه اهدافی دنبال این مهم است در حالی که پرونده آن بسته شده است .

امام جمعه کرج گفت: ازسوی دیگر سران شورای همکاری خلیج فارس نسبت به جزایر سه گانه کشورما در ۲ بند از بیانیه ۱۲ صفحه ای خود ادعاهای گزاف داشتند که باید دستگاه دیپلماسی کشورمان این جریان را که هرچند وقت یک بار ادعای تکراری دارند، دنبال کند و برای همیشه آن را برطرف کند؛ برخی از کشورهایی که ادعای دوستی با ایران دارند اما با حرکات غیردیپلماتیک بیانیه شورای همکاری را امضا می کنند که از این کشورها انتظاربیشتری است .

معنای وفاق ملی از دست دادن استقلال کشور نیست

امام جمعه کرج گفت: دولت با شعار وفاق ملی وارد میدان شده که توصیه می شود محور حرکت خود را برمبنای بیانیه گام دوم که چشم انداز و موضوعاتی که مهمترین آن حفظ استقلال کشور است، قرار دهد .

وی افزود: به طور قطع معنای وفاق ملی از دست دادن استقلال کشور و تسلیم آمریکا شدن یا تضعیف عمق راهبردی ایران نیست.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: وفاق ملی باید روی حل مشکلات معیشتی مردم برد و در شرایطی که جنایات رژیم غاصب را در منطقه شاهد هستیم ؛ رهبر معظم انقلاب نشستی با رییس جمهور برای بررسی راهکارهای خروج از مشکلات اقتصادی داشتند یعنی باید مسایل مهم کشور را جدی گرفت .

وی گفت: اکنون دچار معضلات اقتصادی هستیم که تورم و گرانی از جمله آن است اما برخی می گویند اگر رفع فیلترینگ بشود کارها درست می شود؛ این حرف صحیحی نیست.

وی اضافه کرد: دستگاه های نظارتی به فکر حال مردم و رفاه آنان باشندو به وظایف خود با جدیت عمل کنند چرا مجلس راجع به گرانی هایی که هر روز با آن مواجه هستیم هیچ عکس العملی ندارد.

امام جمعه کرج گفت: اکنون لایحه بودجه به مجلس تقدیم شده و مراقب باشید چیزی تصویب نشود که مشکلات اقتصادی مردم بیشتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha