اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال برای پروژه پایاب سد شهرستان کوثر

اردببل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای ادامه عملیات اجرایی پروژه بزرگ پایاب سد کوثر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، وحید کنعانی روز جمعه در مراسم پنجمین جشنواره هیوا (به) در شهرستان کوثر اظهار کرد: انتظار می‌رود با تخصیص این اعتبار عملیات اجرایی پایاب سد کوثر آغاز شود ، این طرح یکی از مطالبات به حق مردم منطقه است که بزودی تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در خصوص جشنواره‌ هیوا نیز گفت: انتظار می‌رود جشنواره‌های سال آتی با هدف معرفی بهتر محصولات کشاورزی جنوب استان در سطح ملی برگزار شود.

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال برای پروژه پایاب سد شهرستان کوثر

کنعانی همچنین گفت: از اعتبارات در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های مختلف شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و همچنین توسعه راه‌های روستایی منطقه تخصیص یافته است.

همچنین در این مراسم معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: سالانه ۴۷ رویداد فرهنگی در مناطق مختلف استان اردبیل و با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری اجرا می‌شود که با این کار هیچ هفته‌ای در استان اردبیل بدون برگزاری رویداد نیست.

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال برای پروژه پایاب سد شهرستان کوثر

یحیی نجار قابل افزود: تاکنون ۳۳ رویداد از مجموع رویدادهای استان اردبیل در لیست رویدادهای ملی به ثبت رسیده که جشنواره به یا هیوا از جمله این رویدادها است.

وی هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی در مناطق مختلف استان را معرفی محصولات کشاورزی، برندسازی محصولات و معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق اعلام کرد و گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره غرفه هایی برای معرفی صنایع دستی توانمندی‌های بوم گردی منطقه و سایر ظرفیت‌های گردشگری و همچنین مسابقات غذاهای بومی و سنتی شهرستان کوثر برپا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم استان و همچنین استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان از این جشنواره قصد داریم با برگزاری این جشنواره درسطح ملی برای سال آینده ، شهرستان کوثر را به مقصد گردشگران تبدیل کنیم.

فرماندار کوثر نیز در این جشنواره از برگزاری جشنواره آب همزمان با بهره‌برداری از پروژه پایاب سد کوثر در آینده نزدیک خبر داد.

مطلب صادقلو با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه اظهار کرد: چندین جشنواره برای معرفی و برندسازی محصولات کشاورزی و همچنین معرفی سنت‌های فرهنگ کهن این دیار در دستور کار قرار دارد.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر نیز گفت: این شهرستان به لحاظ برخورداری از شرایط اقلیمی خاص و مناسب، دارای باغات مختلف میوه از جمله میوه به است و تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تبدیل به باغ میوه شده که در این خصوص شهرستان کوثر در استان رتبه سوم را در تولید انواع میوه و سردرختی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان کوثر جایگاه نخست تولید کشاورزی را به خود اختصاص داده است، گفت: از مجموع ۴۵۰۰ هکتار باغات میوه شهرستان کوثر، ۳۶۰ هکتار آن به باغات میوه به اختصاص یافته که با توجه به راندمان میانگین تولید ۱۵ تن در هکتار سالانه بیش از ۳۵۰۰ تن انواع به در این شهرستان تولید می شود.

وی گفت: ۱۱ نوع به در باغات این شهرستان تولید می‌شود که از آن جمله حاجی آقاکشی، آجی شیرین ، حاجی شیرین، دم سیاه ترش معمولی، ترش دیررس، آمرودی و ملسی است.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه کوثر نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای کشاورزی خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه پایاب سد کوثر شد.

اجرای موسیقی محلی، نمایش طنز، رقص آذری و شعر سرود از برنامه‌های پنجمین جشنواره به (هیوا ) شهرستان کوثر بود که در پارک فدک شهر کیوی مرکز شهرستان کوثر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha