۵ آبان ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85639211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیرآباد زنجان دمای منفی ۶ درجه را ثبت کرد

۵ آبان ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبر: 85639211
خیرآباد زنجان دمای منفی ۶ درجه را ثبت کرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با ثبت دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بود.

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای آینده در اغلب مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود به جز فردا/یکشنبه/ که پوشش ابرها به طور موقت افزایش می یابد و احتمال بارش خفیف و پراکنده در ارتفاعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی هفته جاری بارش قابل توجهی نخواهیم داشت، یادآور شد: سرعت وزش باد در ارتفاعات استان به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

قدیمی اظهار داشت: به لحاظ دمایی همچنان هوای سردی در روزهای آینده به خصوص صبح دوشنبه در استان مستقر خواهد شد و دمای استان بیشینه به طور نسبی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: هوا در اوایل صبح روزهای پیش رو نیز نزدیک به صفر و در مناطق سردسیر استان به زیر صفر می رسد.

قدیمی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته گیلوان با ۲۲ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کرد، افزود: طی این مدت زنجان با یک درجه زیرصفر به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۱ درجه، ابهر ۲ و ۱۱، خرمدره یک و ۱۴، آب‌بر هشت و ۲۰، قیدار صفر و ۱۱، سلطانیه منفی سه و ۱۴ و ماهنشان یک و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha