شهید حجت‌الاسلام صباحی سال‌ها در سنگر تبلیغ معارف دینی مجاهدت کرد

تهران- ایرنا- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پیامی در پی شهادت امام جمعه کازرون نوشت: این روحانی انقلابی و مردمی علاوه بر مجاهدت در سنگر تبلیغ معارف دینی، حدود ۱۵ سال از عمر خود را در جایگاه امامت جمعه در شهرستان‌های خرامه و کازرون در خدمت به اسلام و انقلاب گذراند.

به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجوادحاج علی اکبری در پیام تسلیتی در پی ترور و شهادت امام جمعه کازرون نوشت: با کمال تاسف و تاثر خبر شهادت مظلومانه روحانی خدمتگزار و مردمی، امام جمعه محبوب کازرون حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد صباحی را دریافت کردم.

وی افزود: این روحانی انقلابی و مردمی علاوه بر مجاهدت در سنگر تبلیغ معارف دینی و تدریس علوم اسلامی، حدود ۱۵ سال از عمر با برکتش را در جایگاه امامت جمعه در شهرستان‌های خرامه و کازرون و نهاد امامت جمعه، در خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی و مردم شریف این مناطق سپری کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عنوان کرد: خدایش با صالحان محشور گرداند که با مشی اخلاقی و زیست ساده و بی‌تکلف در متن زندگی مردم مومن و عزیز زندگی کرد و به انجام وظایف دینی و انقلابی‌اش پرداخت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: خون پاک این روحانی مجاهد و مظلوم که در روز جمعه و در مصلی و مسجد جمعه و پس از فریضه سیاسی عبادی جمعه آستان خانه خدا را گلگون کرد؛ برای همه شاگردان مکتب عاشورا الهام بخش و حرکت آفرین است.

وی تصریح کرد: همه ما در شهادت این عالم شهید که "شهید نماز جمعه" است علاوه بر سوگواری و داغداری حسرت بر دل هستیم و بر این پرواز شکوهمند و آسمانی غبطه می‌خوریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: دست‌های پیدا و پنهان دشمنان، که با توطئه‌های سخت و نرم و عملیات امنیتی و شناختی، در پی ترور شخص و شخصیت‌های خدمتگزار و انقلابی از صنف مکرم روحانیت هستند خواهند دانست که تاثیر این خون‌های پاک راهگشای راه ملت بزرگ ایران به سوی افق روشن حرکت انقلابی او در گام دوم انقلاب و موجب تحکیم بیشتر پیوند مردم انقلابی‌مان و روحانیت خدمتگزار خواهد بود.

حجت‌السلام علی‌اکبری بیان کرد: اینجانب با قلبی اندوهبار به نمایندگی از ائمه جمعه ایران اسلامی و اعضای ارجمند شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شهادت مظلومانه این روحانی متعهد و انقلابی و مردمی را به محضر رهبر حکیم انقلاب و به خانواده معظم شهید خصوصاً همسر مکرمه و فرزندان داغدار ایشان و به مردم مومن استان فارس، بالاخص مردم انقلابی خطه سلمان فارسی؛ کازرون و نیز به روحانیت محترم و ائمه جمعه مکرم استان فارس به ویژه نماینده معزز ولی فقیه در استان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی در این پیام تسلیت خاطرنشان کرد: به ارواح پاک و طیبه ائمه جمعه شهید کازرون؛ شهیدان "دانشجو" و "خرسند" و به روح مطهر سومین امام جمعه شهید این خطه انقلابی، شهید صباحی عزیز که "شهید نماز جمعه" گردید، درود می‌فرستم و برای ایشان علو درجات و همنشینی با انبیاء و اولیا را از درگاه خداوند علیم و قدیر تمنا می‌کنم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون که روز گذشته (جمعه) پس از اقامه نماز جمعه بر اثر تیراندازی یک شخص، مجروح و به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده بود به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام محمد صباحی اصالتا اهل شهر قادرآباد در استان فارس است.

وی پیش از این امام‌جمعه شهرستان خرامه بود و پس از شهادت حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه سابق کازرون جایگزین وی شد.

صباحی از شاگردان حجت‌الاسلام‌ سید محمد حسینی امام جمعه فقید قادرآباد بوده و زمانی که مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، امام جمعه شیراز و امام جمعه کازرون بود، مسئولیت دفتر ایشان را برعهده داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha