۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85639422
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مراجعات تنفسی خوزستان در یک ماه اخیر

اهواز - ایرنا - مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر سلامت مردم گفت: آلودگی هوا مراجعه تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه را در یک ماه گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده است.

به گزارش ایرنا مسعود نشاطی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد آلودگی هوا به ویژه در فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی، افزایش مراجعات به مراکز درمانی با الگوهای تنفسی و تنگی نفس را به دنبال داشته است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه جندی شاپور اهواز، نخستین باران‌های پاییزی را از دیگر عوامل افزایش مراجعات تنفسی و تنگی نفس عنوان کرد.

وی به مردم و به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر همچون سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران تنفسی، نقص ایمنی و قلبی و عروقی توصیه کرد در وهله نخست نکات بهداشتی را در زمان آلودگی هوا رعایت کنند.

نشاطی افزود: از تردد غیر ضروری در نخستین بارش پاییزی پرهیز شود و درها و پنجره‌های منازل در زمان بروز آلودگی هوا بسته باشد.

وی تاکید کرد: افرادی که سابقه آلرژی یا بیماری تنفسی دارند نیز به منظور جلوگیری از ورود ذرات آلوده به دستگاه تنفسی از ماسک استفاده کنند و داروهای مصرفی خود را تهیه و در منزل نگهداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha