تامین برق پایتخت بدون مشکل در جریان است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شبکه برق پایتخت کاملا پایدار است و تامین برق بدون هیچ مشکلی در جریان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «کامبیز ناظریان» امروز (شنبه) در نشست خبری افزود: اکنون شبکه برق تهران در حالت پایداری کامل است.

وی ادامه‌داد: برای تامین برق مورد نیاز این کلان‌شهر هیچ مشکلی نداریم و برق را به صورت پایدار تامین می کنیم.

ناظریان در پاسخ به ایرنا از شناسایی بیش از یک‌هزار ماینر غیرمجاز در تهران خبرداد و گفت: پس از شناسایی نسبت به جمع آوری آنها با کمک مقام های قضایی اقدام شد.

وی ادامه‌داد: برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق ادامه دارد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت افزود: نخستین سند تحول توزیع برق تهران از سال گذشته تدوین شده است.

ناظریان از پیش بینی و تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور بهسازی شبکه توزیع برق در این کلانشهر خبر داد.

وی گفت: از این مبلغ ۲.۵ همت سال آینده صرف نوسازی شبکه برق کلانشهر تهران خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت ادامه‌داد: امسال ۷۰ برنامه تحولی در این مجموعه اجرا شده است و در اقدامی ابتکاری برای نخستین بار در صنعت برق کشور با توسعه زیرساخت‌های فنی موفق به حذف مرزهای جغرافیایی مناطق ۲۲گانه برق شدیم و هم اکنون همه خدمات خود را در سطح شهر به صورت یکپارچه و بدون مرز به مشترکان و شهروندان ارائه می‌کنیم.

ناظریان از همچنین برنامه‌ریزی گسترده این شرکت همگام با ۱۴ مگا پروژه وزارت نیرو برای تابستان سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تدابیر اتخاذ شده در سال آینده شاهد استفاده ۱۰ درصدی ادارات از انرژی‌های تجدیدپذیر باشیم.

وی با بیان اینکه در تابستان ۱۴۰۳ با توجه به گرمای بی‌سابقه رخ داده بیش از ۱۰ بار شاهد افزایش بی سابقه دما و شکسته شدن حد نصاب‌های مصرف برق بوده‌ایم، از افزایش مصرف برق این کلانشهر به میزان ۲۵۰ مگاوات به ازای هر درجه افزایش دما خبر داد و گفت: با وجود رشد بیش از هشت درصدی پیک مصرف برق پایتخت موفق شدیم برق مورد نیاز هموطنان تهرانی را در تابستان سال جاری بدون نیاز به اعمال هر گونه محدودیت تامین کنیم.

وی از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق به عنوان فرصتی ارزنده برای حضور صنعتگران و ارتباط با جامعه دانشگاهی به منظور معرفی دستاوردهای این صنعت یاد کرد و اظهار داشت: با تسهیل ارتباط صنعت با دانشگاه، بی تردید شاهد بهبود فرآیندهای مرتبط با تولید، انتقال و توزیع انرژی در سطح کشور خواهیم بود.

مدیرعامل برق پایتخت همچنین با بیان لزوم توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: تا امروز ۱۴ ایستگاه شارژ خودروهای برقی توسط این شرکت تامین برق شده و با ایجاد شرایط مورد نیاز و احداث زیر ساخت های لازم شاهد توسعه و استقرار این ایستگاه‌ها در سطح شهر تهران خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران، مصرف برق بیشتر مشترکان خانگی تهرانی را کمتر از الگوی مصرف تعیین شده ذکر کرد و از توسعه هوشمندسازی و کنترل بر خط بار شبکه به عنوان یکی دیگر از طرح های پیش روی این شرکت نام برد.

کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف

ناظریان تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده همه مشترکان پرمصرف مجهز به کنتورهای هوشمند خواهند شد.

وی در پایان با قدردانی از اقدامات ارزنده وزارت نیرو و شرکت توانیر و همچنین همکاری و همراهی مشترکان برق در گذر از ایام اوج بار امسال، ابراز امیدواری کرد با توسعه استفاده از فناوری های نوین شاهد تعالی دوچندان صنعت برق کشور در ارائه خدمات نوین به هموطنان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha