برگزاری ۸۰۰ برنامه همراه با طنین زنگ پدافند غیرعامل در مدارس سمنان

سمنان - ایرنا - گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با برنامه‌ریزی برگزاری ۸۰۰ برنامه، اعلام تقسیم‌بندی ۳۱۳ محله مسجدمحور در سمنان برای تقویت آمادگی پدافند غیرعامل، اجرای ۹۴ درصد مصوبه‌های پدافند غیرعامل در مدرسه‌های سمنان، نواخته شدن زنگ آمادگی و ارایه‌آموزش‌های امدادی در مدرسه‌ رحمت‌الله قدس سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی بر رعایت نکات ایمنی و ضوابط استاندارد تاکید ویژه دارد و دفتر پدافندغیرعامل استانداری سمنان برای ارتقای آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف از جمله مهار آتش با همراهی آتش‌نشانی، امداد و کمک‌های اولیه با همراهی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر و آموزش‌های سایبری با همراهی فرماندهی انتظامی در مدرسه رحمت‌الله قدس سمنان پس از نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل با حضور مهمانان ویژه برگزار شد.

برگزاری ۸۰۰ برنامه همراه با طنین زنگ پدافند غیرعامل در مدارس سمنان

امیر سرتیپ علی ملک، معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافندغیرعامل کشور و خالق گرجی دستیار ویژه رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، از مهمانان ویژه آیین نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدرسه رحمت‌الله قدس سمنان حضور داشتند.

برگزاری ۸۰۰ برنامه همراه با طنین زنگ پدافند غیرعامل در مدارس سمنان

برنامه‌ریزی برگزاری ۸۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در این آیین گفت: ۸۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در این استان برنامه‌ریزی شد.

اسماعیل طحان ناساری افزود: برگزاری رزمایش، دوره آموزشی، سفر شهرستانی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در این استان است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان مدرسه رحمت الله قدس سمنان یک روز متفاوت همراه با فراگیری آموزشی‌های امدادی بدون به همراه داشتن کیف و کتاب را تجربه می‌کنند.

۳۱۳ محله مسجدمحور در سمنان

فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: سمنان به ۳۱۳ محله مسجدمحور تقسیم شد و سازماندهی، آموزش، ارتقای آمادگی و تامین تجهیزات مورد توجه قرار گرفت.

سردار منصور شوقانی افزود: هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی، شورای پدافند غیرعامل و مردم به عنوان سرمایه ملی برای پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی مدنظر است.

برگزاری ۸۰۰ برنامه همراه با طنین زنگ پدافند غیرعامل در مدارس سمنان

اقدام دشمنان بی‌پاسخ نخواهد ماند

استاندار سمنان با اشاره به پیام کاربر عربی در فضا مجازی گفت: هدف از حمله رژیم غاصب صهیونیستی بیدار کردن مردم برای نماز صبح بود.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: موشک‌ها در آسمان منهدم شد و این اقدام سخیف دشمنان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است و نوعی دفاع غیرنظامی و به دنبال کاهش آسیب‌پدیزی در موقع بحران است.

به گفته وی، سمنان با وجود مناطق ممنوعه، وسعت جغرافیایی و پراکندگی خاص در حوزه زیرساخت، آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل عملکرد مطلوب داشته است.

استاندار سمنان اظهار کرد: برای دوگانه‌سوز شدن ۲۵ تا ۳۰ نانوایی در هر شهر آمادگی وجود دارد و در زمینه تامین نیازهای اساسی در شرایط بحران از جمله آب آشامیدنی تمهیدات لازم از لحاظ اصول پدافند غیرعامل اندیشیده شده است.

وی با اشاره به قرارگیری سمنان در مسیر جاده ترانزیتی تهران- مشهد، اظهار کرد: آموزش‌های لازم به دهیاری‌های در این مسیر ارایه شده است.

هاشمی تاکید کرد: انتقال انبار سوخت از اولویت‌های سمنان است و برای واگذاری زمین به منظور انتقال زیرساخت‌ها آمادگی وجود دارد تا زمین برای پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار بگیرد.

اجرای ۹۴ درصد مصوبه‌های پدافند غیرعامل در مدرسه‌های سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان هم در این آیین گفت: پدافند غیرعامل مکمل عملیات پدافندی است و ۹۴ درصد مصوبه‌های پدافند غیرعامل در مدرسه‌های این استان اجرایی شده است.

سیدجمال وزیری افزود: ۷۲ دوره آموزشی در زمینه سایبری برای فرهنگیان اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان آسیب‌شناسی در مورد حمله‌های سایبری مدنظر و در دست رفع است.

وی ادامه داد: کشورهای اطراف ایران درگیر آشوب هستند و ایران اسلامی در امنیت به سرمی‌برد که به دلیل عملکرد مطلوب در حوزه های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: بصیرت آحاد جامعه و قدرت اطلاعاتی ایران از جمله زیرساخت‌های نرم‌افزاری کشور محسوب می شود.

برگزاری ۸۰۰ برنامه همراه با طنین زنگ پدافند غیرعامل در مدارس سمنان

گرامداشت هفته پدافند غیر عامل امسال با شعار «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» از پنجم تا یازدهم آبان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha