یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان پیشرفت و نور اعزام می‌شوند

تهران- ایرنا- مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هدف تشریح و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان پیشرفت و ۵۰۰ هزار نفر نیز به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی باستان روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز نوجوان و هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: اسرائیل بیش از ۱۶ هزار کودک و دانش آموز را سلاخی کرد و این جنگ با کشورها نیست بلکه با مدارس و دانش آموزان است.

وی افزود: در آبان ماه سال گذشته، حمله به فلسطین باعث کشته شدن بسیاری از دانش آموزان شد، با دیدن این جنایات مفهوم سازمان ملل در اینجا نمایان می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی با بیان اینکه انبارهای رژیم صهیونیستی به وسیله آمریکا از انواع تسلیحات نظامی پر می شود، ادامه داد: هرجا صحبت از کشتار است، حضور آمریکا مشاهده می‌شود.

باستان خاطر نشان کرد: آمریکا امروز تاد (سامانه موشکی ضد بالیستیک) و اف ۳۵ (هواپیمای جنگی رادار گریز) را به اسرائیل داده و از رژیم صهیونیستی برای کودک کشی حمایت می‌کند چرا که با ادیان مختلف بویژه دین اسلام مشکل دارد و هدف دیگر غارت منابع کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به شهادت حسین فهمیده و روز دانش آموز عنوان کرد: به ایام ۱۳ آبان نزدیک می‌شویم که این ایام از ۸ تا ۱۳ آبان به عنوان هفته دانش آموز و مبارزه با استکبار نامیده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه بسته فرهنگی میدان‌دار را تهیه کرده ایم، گفت: باید در حوزه پرورشی وقت گذاشته و برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم تا به اجرای سند تحول بنیادین کمک کنیم.

باستان درباره اهداف مربوط به بسته فرهنگی میدان‌دار اظهار کرد: تبیین جنایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، جنگ شناختی در مدارس، نقش دانش آموزان برای مقابله با جنگ شناختی و نقش دانش آموزان در پیشرفت کشور در قالب این بسته مورد توجه قرار گرفته است.

وی به رویداد ملی جاسوس‌خانه هم اشاره کرد و گفت: از میان اسناد جاسوسی ۴۰ سوال به همراه پاسخنامه را برای همه دانش آموزان طراحی کردیم تا آنها درباره جنایات رژیم صهیونیستی تحقیق کرده و به یکی از پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهند و پس از داوری توسط هیات داوران، برترین ها سال آینده در قالب کتابچه‌ای تدوین می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه روایت پیشرفت بسته دیگری است که ایران قبل و بعد از انقلاب را برای دانش آموزان روایت می‌کند، ادامه داد: نمایشگاه روایت نو برای بیش از ۱۰ هزار مدرسه ارسال شده که در این راستا بسته (۴۰ منفور) تهیه شده که ۴۰ شخصیت مخالف جمهوری اسلامی را نشان داده است.

باستان درباره برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت توضیح داد: اردوهای راهیان نور در ۴ استان آغاز شده است و افتتاح رسمی نیز در کنار مزار شهدای فهمیده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین اردوهای راهیان پیشرفت در ۵ منطقه از جمله کاشان، اصفهان، خراسان جنوبی، خوزستان و تبریز پیش‌بینی شده و این اردوها نیز آغاز شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: ویژه برنامه ««نسل فهمیده؛ راهیان قدس» با حضور بیش از یک هزار دانش‌آموز در کنار مزار شهید فهمیده در روز سه شنبه ۸ آبان برگزار می‌شود.

باستان افزود: همچنین برنامه «رفیق شهیدم» برای مدارس در نظر گرفته و پوستری برای همه دانش‌آموزان ارسال شده است که آنها این بنر را در روز ۱۳ آبان با خود به راهپیمایی می‌آورند.

وی افزود: تجمع نسل سلیمانی در برخی مناطق برگزار می‌شود و دانش‌آموزان فرمانده بسیج دانش‌آموزی مدارس سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه در هفته بسیج دانش‌آموزی خواهند بود.

مسئول بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار پرچم ایران، حزب‌الله و فلسطین طراحی شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است‌.

باستان یادآورشد: پرچم ۱۵ متری برای ۱۵ شهر طراحی شده که در روز ۱۳ آبان توسط دانش‌آموزان حمل می‌شود که یک بخش آن تجدید میثاق نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بخش دیگر شعار وزارت آموزش و پرورش با عنوان برای ایران برای مدرسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha