سه کار شاخص بیمه سلامت همدان برای جلب رضایت بیماران

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: پرداخت هفتگی هزینه های ناشی از مراجعه بیماران به مراکز فاقد قراداد با بیمه سلامت(خسارت متفرقه)، پرداخت هزینه درمان بیماران سخت درمان و خاص و انعقاد قراداد با مرکز رادیوتراپی مهدیه و رایگان شدن درمان مراجعان به این مرکز سه کار شاخص بیمه سلامت این استان طی یک سال گذشته بوده که رضایت بیماران و بیمه شدگان را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز نیاستی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان با وی به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: پیش از این اقدامات، بیماران تحت پوشش قبلا هزینه هایی که برای درمان بیماری در مراکز فاقد قرارداد با بیمه سلامت پرداخت می کردند را سه تا چهارماه با تاخیر از بیمه سلامت دریافت می کردند.

وی با بیان اینکه در گذشته مستندات پزشکی بیماران پس از چند ماه بررسی و هزینه ها با تاخیر به حساب آنان واریز می شد که این موضوع گلایه مندی هایی را نیز به همراه داشت، اضافه کرد: برخی از این بیماران توان مالی پایینی داشتند همچنین کل پس انداز یک بازنشسته برای درمان بیماری هزینه شده بود بنابراین برای دریافت این هزینه چندین نوبت مستمر به اداره بیمه سلامت مراجعه می کردند که با پرداخت هفتگی این مشکلات مرتفع شده و بیمه شدگان در کمترین زمان ممکن هزینه های درمانی خود را بازپس می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: حضور مستمر بیماران در اداره کل بیمه سلامت برای دریافت هزینه درمان نه تنها موجب نارضایتی آنها شده بود بلکه وقت و انرژی نیروهای این اداره کل را برای پاسخگویی به مراجعان صرف می کرد.

وی همچنین گفت: بنابراین از سال گذشته میزان هزینه این بیماران در سال، ماه و هفته مورد بررسی قرار گرفت و با برنامه ریزی زمینه پرداخت هفتگی این هزینه ها فراهم شد که رضایتمندی مراجعان و افزایش بهره وری کارمندان این مجموعه را در پی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد: پرونده شخص بعد از ارسال آن از طریق دفاتر پیشخوان در این مجموعه مورد رسیدگی قرار می گیرد و ظرف یک هفته این هزینه به شماره شبای بیمار واریز می شود.

نیاستی ادامه داد: این اقدام بیمه سلامت همدان در اجلاس منطقه ای خرداد ماه سال جاری مطرح شد و همه استان ها با الگو برداری از همدان ملزم به پرداخت هفتگی خسارت متفرقه بیمه شدگان سلامت شدند.

سه کار شاخص بیمه سلامت همدان برای جلب رضایت بیماران

پرداخت هزینه درمان بیماران سخت درمان

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات اداره کل بیمه سلامت این استان پرداخت هزینه درمان بیماران سخت درمان و خاص، سه برابر بودجه مصوب است که طی تفاهم نامه و با اخذ مجوز عملیاتی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: حدود ۵۰ میلیارد ریال برای این موضوع پیش بینی شده بود اما با پیگیری های انجام شده نیمه نخست سال جاری ۱۶۰ میلیارد ریال سند پذیرش و تایید شد.

نیاستی اضافه کرد: تخصیص سه برابری بودجه این بخش را هفته گذشته از تهران دریافت کردیم و به بیماران صعب الاعلاج بین ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه ها پرداخت شد.

وی از دیگر اقدامات مثبت بیمه سلامت همدان را انعقاد قرارداد با موسسه درمانی مهدیه عنوان و بیان کرد: هزینه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت که برای رادیوتراپی به این مرکز مراجعه می کنند از سال گذشته رایگان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: امسال هم پیگیر هستیم که بیمه شدگان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز از خدمات رادیوتراپی موسسه مهدیه رایگان بهره مند شوند که این موضوع در شورای فنی نیز مصوب شد.

نیاستی گفت: هزینه درمان هر بیمار بین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا سه میلیارد ریال است که ۳۰ درصد آن توسط بیمه پایه و مابقی از جیب بیمار پرداخت می شد.

رضا اولادی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان نیز در این نشست با تبریک هفته بیمه سلامت،گفت: بیمه سلامت خدمات ارزنده ای از جمله پوشش رایگان بیمه ای اقشار مختلف و پوشش هزینه های درمانی بیماران صعب الاعلاج را به جامعه ارایه کرده که این موارد نیازمند تبیین و اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت موجب دلگرمی مردم و بیماران شده است، اظهار کرد: ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت و نظام برای تبیین بهتر خدمات بیمه سلامت و آگاهی بخشی به جامعه در رابطه با فعالیت های ارزنده این دستگاه آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۹ هزار و ۸۴۵ نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت استان همدان در چهار صندوق بیمه ای روستاییان، کارکنان دولت، ایرانیان و سایر اقشار زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha