بانوان آذربایجان‌غربی همدل برای کمک به مظلومان غزه و لبنان

ارومیه- ایرنا- بانوان آذربایجان غربی در روزهای گذشته با پرداخت وجوه نقد و بخشیدن طلاهای خود به پویش های مختلف کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان، همدلی خود با این خانواده های ستمدیده را به خوبی به منصه ظهور رساندند.

به گزارش ایرنا، با شدت گرفتن ددمنشی های رژیم اشغالگر قدس در منطقه و حمله به خانه و کاشانه مظلومان لبنانی و فلسطینی، موجی از حمایت های مالی، معنوی و رسانه ای در دنیای اسلام شکل گرفته و بسیاری از مردم کشورهای اسلامی با قلمی یا قدمی یا داشته ای ناچیز ولی گرانبها به کمک این مظلومان شتافته اند.

در لابلای برنامه های مختلف رسانه ای با استفاده از شبکه های مجازی و فضای شبکه های اجتماعی، پویش هایی برای کمک مالی به مظلومان ستمدیده فلسطین و لبنان راه اندازی شده که همین امر بسیاری از بانوان را برای کمک به این ستمدیدگان مشتاق تر کرده است.

در کنار خبرهای خوشحال کننده ای که از جبهه مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس به گوش می رسد، خبر همدلی بانوان ایرانی و دنیای اسلام با بانوان، کودکان و خانواده های حاضر در خط مقدم این جبهه نیز مسرت بخش و امیدوار کننده است.

بخشیدن سرویس طلای چندصد میلیونی توسط یک بانو، بخشیدن زمین کشاورزی برای کمک به مظلومان لبنان و فلسطین و همچنین پرداخت هزینه های جشن ازدواج به خانواده های ستمدیده از جمله کمک هایی است که به صورت داوطلبانه انجام می گیرد تا تسکین دردی برای این خانواده ها باشد.

نکته مهم در این خصوص، این است که بسیاری از افرادی که به مردم مظلوم و خانواده های ستمدیده کمک می کنند، تمایلی برای مصاحبه و یا نام بردن از خود ندارند که همین امر نشان دهنده خلوص نیت آنان برای کمک به نیازمندان جامعه بزرگ اسلامی است.

بانوان آذربایجان غربی و اهدای قطعات مختلف طلا برای کمک به جبهه مقاومت

مسوول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش همدردی با مردم لبنان و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، تعدادی از بانوان و دختران در این استان، طلاهای خود را به جبهه مقاومت اهدا کردند.

لیلا رجب افزود: پیرو دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به جبهه مقاومت، تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از روز اول وارد این میدان شده است و ضمن برگزاری جلسات تبیینی و روشنگری در مدارس، مساجد، هیئات مذهبی وجمع بانوان، پویشی را نیز همگام با سایت رهبری تحت عنوان همدردی با لبنان و غزه جهت کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: این پویش از اول هفته گذشته در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است که مردم استقبال خوبی از آن داشته‌اند و در سه روز، ۲ گوشواره، یک گردنبند و مدال، یک انگشتر و چهار نیم ست طلا و ۶ عدد النگو به جبهه مقاومت از سوی بانوان اهدا شده است و این پویش روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این نهاد مسوول جمع‌آوری اقلام و طلاجات بانوان و کمک‌های مومنان جهت کمک به جبهه مقاومت مشخص شده است و بانوان و مومنان با مراجعه به این معاونت می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را اهدا کنند.

مسوول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: کمک‌های نقدی بانوان و مومنان متدین در همان‌جا و در حضور خود اهدا کننده به سایت رهبری و حساب دفتر رهبری جهت کمک به مردم لبنان واریز می‌شود.

رجب ادامه داد: این پویش به صورت گسترده درشهرستانها نیز راه اندازی خواهد شد و برای راه اندازی آن بانوان ولایی، تشکل های قرآنی و هیاتی و همچنین طلاب مبلغ کمک خواهند کرد.

وی افزود: زنان آذربایجان غربی استقبال خوبی از این پویش کردند و بی شک این روند بیش از بیش پرشورتر خواهد بود.

جمع‌آوری دهها قطعه طلای اهدایی در پویش قیام طلایی در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی هم با اشاره به برگزاری پویش قیام طلایی در مدارس علمیه خواهران استان گفت: در قالب این پویش دهها قطعه طلا از سوی بانوان در سراسر استان جمع آوری شده است.

سمیه مرتاض افزود: تاکنون سه سرویس طلا، سه عدد النگو، ۱۲ عدد سکه پارسیان، هشت عدد انگشتر، پنج قطعه گوشواره، ۶ عدد گردنبند، ۲۵میلیون وجه نقد، ۱۰ عدد پتو و مقداری لباس در این پویش جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های حوزه‌علمیه خواهران عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ویژه در ابعاد اجتماعی و به نمایش گذاشتن چهره‌ای از الگوی اسلامی زن در عرصه‌های مختلف است.

وی اظهار کرد: با توجه به مسائل اخیر غزه و لبنان و حمله وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به لبنان و قتل عام مردم این کشور، پویش قیام طلایی در حوزه علمیه آذربایجان‌غربی راه اندازی شده است.

معاون حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: این پویش با همکاری مدیران، کارکنان و اساتید مدارس علمیه سراسر آذربایجان‌ غربی راه‌اندازی شده و جهت کمک به مردم لبنان و غزه کمک‌های غیر نقدی مؤمنان را جمع‌آوری کرده و به جبهه مقاومت ارسال می کند.

مرتاض گفت: همچنین کمک‌های نقدی به شماره حسابی که دفتر رهبری اعلام کرده، در حضور اعطا کننده و خیّر واریز می‌شود.

استقرار تیم های جمع آوری هلال احمر برای دریافت کمک های مردمی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی هم گفت: تیم های جمع آوری کمک های مردمی توسط این نهاد در شهرستان های مختلف مستقر شده و کمک های مردمی را جمع آوری می کنند.

حمید محبوبی افزود: با استقرار این تیم ها، دهها مورد کمک مردمی در شهرستان های مختلف به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: در یک مورد، بانوی خیّر اهل چایپاره در شمال استان یک میلیارد ریال شامل وجه نقد و طلا به مردم لبنان کمک کرد.

وی اضافه کرد: این بانوی نیک اندیش ۵۰۰ میلیون ریال وجه نقد و همچنین ۱۱.۵۵ گرم طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار اکیپ هلال احمر قرار داد.

وی اظهار کرد: این بانوی خیّر هدف خود از این اقدام را تهیه اقلام امدادی و زیستی جهت استفاده مردم ستمدیده و جنگ زده لبنان دانست.

همچنین نوجوان ۱۴ ساله اهل ارومیه (عضو دختران حاج قاسم) به همراه مادرش همه طلاهای خود را برای کمک به مظلومان لبنان و فلسطین اهدا کرد.

همسر شهید روحانی، قاسم کاظمی از انجمن همسران شهدای ارومیه در راستای لبیک به ندای رهبری و پویش همدردی با لبنان ، ۶۰ گرم طلا به مبلغ تقریبی سه میلیارد ریال برای جبهه مقاومت اهدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha