بورل: زمان اقدام فوری رهبران جهان، برای پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه فرا رسیده است

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار نگرانی این اتحادیه نسبت به بحران انسانی در غزه تاکید کرد که زمان اقدام فوری از سوی رهبران جهان، برای پایان دادن به فاجعه بشری در این منطقه فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، نوشت: من از درخواست ولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای اقدام فوری رهبران جهان در جهت پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه حمایت می‌کنم.

وی افزود: با امضای کنوانسیون‌های ژنو، امضاکنندگان مسئولیت قانونی دارند تا از پایبندی همه طرف‌های درگیر به قوانین بین‌المللی اطمینان حاصل کنند. وظیفه ما حفاظت از غیرنظامیان و حقوق بشر است و زمان آن فرا رسیده که به آن عمل کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: اطلاعات بسیار کمی که از شمال غزه به دست می‌آید، نشان می‌دهد که سطح فاجعه‌باری از کشتار، ویرانی و گرسنگی در کنار کوچ اجباری غیرنظامیان در این منطقه وجود دارد. این در حالی است که کل جمعیت غزه تحت بمباران، محاصره و خطر گرسنگی و همچنین مجبور به انتخاب بین جابجایی یا مرگ هستند.

وی تاکید کرد: ما به آتش بس فوری در غزه و آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها (اسرای اسرائیلی) نیاز داریم. غیرنظامیان در غزه نیز به طور چشمگیری به دسترسی سریع و بدون مانع و توزیع مستمر کمک های بشردوستانه در سراسر این منطقه نیاز دارند.

بورل یادآور شد: از آغاز این درگیری، اتحادیه اروپا بارها خواستار رعایت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌المللی بشردوستانه و قوانین بین‌المللی حقوق بشر بوده است. ما بر اهمیت احترام و اجرای دستورات دیوان بین المللی دادگستری و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که از نظر قانونی لازم الاجرا هستند، تاکید کرده‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: من درخواست کمیساریای عالی برای اقدام را شنیدم و به نوبه خود، جامعه بین المللی را تشویق می کنم که متحد شوند تا سخنان به اقدامات واقعی تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم طی نزدیک به سه هفته گذشته، شمال نوار غزه را محاصره کرده و با اجرای سیاست قحطی و گرسنگی دادن همزمان با بمباران منطقه درصدد است تا ساکنان آن را ناگزیر به کوچ از شمال نوار غزه کند.

اشغالگران طی این مدت مرتکب ده‌ها جنایت در مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز استقرار آوارگان در شمال غزه شده‌اند و ماحصل آن شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی بوده است.

رژیم صهیونیستی با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha