۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85639777
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گنبدی‌ها چه نام‌هایی را برای نوزادان خود انتخاب می‌کنند؟

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس گفت: «محمد، آیهان، ماهان، محمدصفا، محمدصدرا، شاهان، دایان، یاسین، ایلیا و رادین» دارای بیشترین فراوانی در نام نوزادان پسر و «نورا، دلوین، حلما، سلین، مروه، فاطمه، دنیز، اسرا، ملیسا و لنا» دارای بیشترین فراوانی در نام نوزادان دختر متولد شده گنبدکاووس طی نیمه نخست امسال بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل‌گلدی امانزاده روز شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی گنبدکاووس افزود: در ۶ ماه نخست امسال در مجموع هزار و ۳۳۱ واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شد که بیشترین آن با ۲۸۴ ورد مربوط به ماه شهریور بوده است.

وی بابیان اینکه ثبت این میزان ازدواج در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۶ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: متوسط سن ازدواج مردان در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس به ترتیب ۳۰ و ۲۷ سال و میانگین سن ازدواج بانوان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان نیز به ترتیب ۲۶ و ۲۲ سال است.

امانزاده ادامه داد: در نیمه نخست امسال همچنین ۲ هزار و ۷۷۱ مورد ولادت در گنبدکاووس ثبت شده که ۱۵.۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

از کاهش آمار ازدواج و ولادت طی نیمه نخست امسال در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: در این مدت آمار ازدواج‌ها ۵.۶ درصد و شمار ولادت‌ها هم ۱۵.۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.وی از کاهش آمار ازدواج و ولادت طی نیمه نخست امسال در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: در این مدت آمار ازدواج‌ها ۵.۶ درصد و شمار ولادت‌ها هم ۱۵.۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

گنبدی‌ها چه نام‌هایی را برای نوزادان خود انتخاب می‌کنند؟

رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس همچنین از ثبت هزار و ۵۶ واقعه وفات طی ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ۷۸۳ مورد از ثبت وفات‌ها در گنبدکاووس جاری و بقیه مربوط به اسناد معوقه بوده است.

امانزاده، کم توجهی خانواده‌های گنبدی بویژه در مناطق روستایی در ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات در موعد قانونی را از معضلات ثبت احوال این شهرستان دانست و برلزوم همکاری بیشتر دهیاران، شوراها و بهورزان دراین خصوص شد.

وی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۴۰۹ مورد واقعه طلاق در گنبدکاووس ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس هم دراین جلسه، ثبت به موقع اطلاعات هویتی افراد را یک الزام قانونی دانست و گفت: داشتن آمار هویتی افراد جامعه به مسئولان برای برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک زیادی می‌کند.

حنیفه عصمتی افزود: دقت و سرعت در ثبت وقایع حیاتی باید در دستور کار همه متولیان امر بویژه ثبت احوال و دستگاه‌های مرتبط در گنبدکاووس قرار گیرد.

وی، آموزش و فرهنگ سازی را در ثبت به‌موقع وقایع حیاتی مهم دانست و اضافه کرد: برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت‌های موجود در اختیار ادارات و نهادها، بسیج، علما و روحانیون، تشکل‌های مردم نهاد، معتمدان و رسانه‌های ارتباط جمعی در گنبدکاووس استفاده شود.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha