۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85639893
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زمین خواری ۱۳ میلیارد ریالی در قشم کشف شد

۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85639893
زمین خواری ۱۳ میلیارد ریالی در قشم کشف شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از کشف ۲ فقره تصرف اراضی ملی(زمین خواری) به متراژ ۲ هزار و ۶۱۰ متر مربع به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در یکی از روستاهای این شهرستان مرزی خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در راستای برخورد با متهمان جرائم اقتصادی و زمین خواری و برابر خبرهای واصله و با استناد گزارش مردمی مبنی بر تصرف ۲ فقره از اراضی ملی به ترتیب با ۲ هزار و پنج متر مربع و ۶۰۵ متر مربع توسط ۲ زمین خوار در روستای طولای این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با حضور کارشناس اداره امور اراضی سازمان منطقه آزاد قشم به محل موردنظر واقع در دهستان طولا اعزام که با بررسی‌های میدانی انجام شده مشخص شد که این مقدار از اراضی ملی توسط ۲ زمین خوار با شیوه و شگرد تصرف و کاهش نهال به صورت غیرقانونی تصرف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم ارزش اراضی کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

سرهنگ مرادی از قشموندان خواست هرگونه اطلاعی از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو دارند به فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha