تقلای تل‌آویو برای فرار از واقعیت تلخ؛ محور هشدار رئیس پارلمان عراق

تهران- ایرنا- رئیس موقت پارلمان عراق در اظهاراتی ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تلاش‌های این رژیم برای فرار از واقعیت شکست در پی عملیات «طوفان الاقصی» هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری واع، «محسن المندلاوی» رئیس موقت پارلمان عراق در سخنانی «تجاوز رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم و بر همبستگی و حمایت عراق از ایران و محکومیت مستمر نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد».

وی طی بیانیه ای، همچنین «نسبت به تلاش‌های صهیونیست‌ها برای گسترش درگیری‌ها به منظور فرار از واقعیت تلخ و شکست‌های مکرر خود طی بیش از یک سال، پس از طوفان الاقصی، هشدار داد».

المندلاوی در ادامه خواستار اتخاذ مواضع شجاعانه برای حفاظت از حریم هوایی عراق و عدم تجاوز به آن شد.

پیش از این نیز دولت و ریاست جمهوری عراق، تجاوز رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده بودند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha