۶ آبان ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85640394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی در استان اردبیل فعال است

۶ آبان ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبر: 85640394
۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی در استان اردبیل فعال است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از فعالیت حدود ۲ هزار و ۱۰۰ شرکت تعاونی در حوزه‌های مختلف در این استان خبر داد.

بهروز رحیم‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد شرکت در بخش تعاون اردبیل بیشتر در حوزه‌های کشاورزی و خدمات فعالیت دارند و بخش قابل توجهی از آنها در مرکز استان مستقر هستند.

وی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی در مجموع ظرفیت اشتغال‌زایی قابل توجهی دارند و تاکنون زمینه ایجاد بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی را در بازار کار استان اردبیل فراهم کرده‌اند و در همین راستا از تشکیل تعاونی‌ها استقبال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: بر همین اساس در پی توسعه کمی و کیفی شرکت‌های تعاونی در استان هستیم و تلاش داریم برخی از تعاونی‌ها را که در چند سال گذشته راکد شده بودند، دوباره فعال کنیم.

وی اضافه کرد: این اداره‌کل همچنین با توجه به ظرفیتی که تعاونی‌ها در حوزه تولید و اشتغال دارند، اقدام‌های حمایتی لازم از جمله در زمینه ثبت شرکت‌ها، توسعه شرکت‌های تعاونی، ارائه آموزش‌های مورد نیاز و پرداخت تسهیلات را در دستور کار دارد.

رحیم‌زاده گفت: مقام معظم رهبری شعار سال ۱۴۰۳ را «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند که یکی از راه‌های تحقق شعار سال کمک به توسعه همین شرکت‌های تعاونی است و از همین رو تلاش داریم با اقدام‌هایی که انجام می‌دهیم نیز استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، تعاونی‌ها را به جایگاه تعریف شده در اسناد بالادستی برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha