۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85640428
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارندگی شدید باعث قطعی برق و تعطیلی مدارس چالوس شد

نوشهر- ایرنا- بارندگی های رگباری و شدید در چالوس افزون بر اختلال در تردد خودروها متاثر از آبگرفتگی معابر عمومی، خیابان ها و نقاط جلگه ای و قطعی برق، همچنین مدرسه های شیفت صبح و بعد از ظهر دوره ابتدایی این خطه غربی مازندران را به تعطیلی کشاند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می دهد که از ساعت حوالی هفت صبح امروز یکشنبه، باران های رگباری و بی وقفه شروع به باریدن کرده به نحوی که عمده جوی ها و کانال های هدایت آب های سطحی محلات و سطح معابر اصلی و فرعی قسمت های مختلف نقاط این شهرستان مملو از آب شده که حتی تردد خودروها و عابران را هم مختل کرده است.

در این پیوند فرماندار چالوس گفت : باران رگباری متاسفانه سبب آبگرفتگی شدید در نقاطی از این شهر از جمله منطقه پایین تر از پل شهید صادقی، اشکاردشت، نرسیده به هتل کوروش، نقاط از بازار میوه و تره بار و جاده آبرنگ شده است.

محمد شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این شرایط جوی متاسفانه از آنجایی که همزمان با رفتن دانش آموزان به مدارس رخ داد سبب اختلال در تردد خودروهای سرویس مدارس شد و به همین خاطر با هماهنگی های به عمل آمده با مسوولان مرتبط تصمیم به تعطیلی مدارس ابتدایی شیفت صبح در نقاط جلگه ای مرکز شهر چالوس و هچیرود این خطه غربی استان شد.

وی اظهار کرد : هم اینک اعضای ستاد مدیریت بحران با همراهی پیمانکاران همگی پای کار آمده اند و نکته دیگر آنکه از شهردار این شهر هم خواسته شده اگر شهروندی در حین تردد در نقاط دچار آبگرفتگی گرفتار شده با گسیل امکانات و تجهیزات و خودروهای ون و تاکسی به یاری این شهروندان بشتابند تا مشکلی برای آنان پیش نیاید.

فرماندار چالوس تاکید کرد : در این نقاط به هنگام بارندگی شدید دچار آبگرفتگی هستیم و شهرداری هم طرح های عمرانی برای رفع این آبگرفتگی در این نقاط را دارد و توصیه شده در زمان مساعد شدن شرایط جوی با شتاب این طرح ها را به سرانجام برساند تا دیگر شاهد این اتفاقات بحرانی در این شهرستان نباشیم.

بارندگی شدید مدارس شهرستان چالوس را به تعطیلی کشاند

رییس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس هم در باره آخرین وضعیت تردد خودروها در محور قدیم چالوس - مرزن آباد و کندوان گفت : در نقاطی از محور قدیم مرزن آباد - چالوس شاهد آبگرفتگی هستیم منتهی در آن حدی نیست که سبب انسداد این محور شود در جاده کندوان هم در بالادست شاهد مه غلیظ بوده و تردد خودروها قدری با کندی جریان دارد.

هواشناسی مازندران هم شب گذشته درباره فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار نارنجی صادر کرد و براساس آن گزارش داده بود با فعالیت سامانه موج بارشی ا شنبه تا اواخر روز یکشنبه بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، در برخی مناطق با تگرگ و در مناطق کوهستانی با بارش برف در استان خواهیم داشت.

آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه ها، صاعقه و کاهش دید و لغزندگی، رانش، ریزش سنگ، لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان از پیامدهای این سامانه است.

کارشناسان هواشناسی در این گزارش توصیه کردند شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، پاکسازی کانال‌های آب و دهانه پل ها، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

علت قطعی برق در نوشهر و چالوس شکستگی درختان اعلام شد

همچنین توزیع برق غرب مازندران در پی قطعی برق تعدادی از مشترکان در نوشهر و چالوس از اتصال جریان برق خبر داد و اعلام کرد؛ به دلیل شکستگی و افتادن درختان بر روی فیدرهای برق مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده بود.

از صبح امروز برق تعدادی از مشترکان برق غرب مازندران به دلیل وزش شدید باد و باران سیل آسا طی ساعاتی قطع شده بود، اکنون روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران طی گزارشی از برق‌دار شدن تمامی مشترکان آسیب دیده از بارش شدید خبر داد.

در این اطلاعیه اعلام شد؛ با توجه به میزان بارش شدید همراه با باد در منطقه چالوس و نوشهر، تعداد محدودی از فیدرهای برق منطقه به دلیل شکستگی و افتادن درختان بر روی شبکه که منجر به سیم پارگی و آسیب تجهیزات شبکه شده، مدت کوتاهی بی برق شدند. از همان لحظات اولیه اکیپ های اتفاقات و عملیات شبکه به محل های موردنظر اعزام شده و از طریق نقاط مانوری فیدرهابرقدار شدند.

طی بازدید میدانی خبرنگار ایرنا تلاش گروه های عملیاتی برای رفع آسیب‌های احتمالی همچنان ادامه دارد و درحال حاضر تمام مشترکان منطقه نوشهر و چالوس برقدار هستند. لازم به ذکر تلاش اکیپ ها عملیاتی برای رفع آسیب های احتمالی همچنان ادامه دارد.

شهرستان چالوس با جمعیتی ۱۳۰ هزار نفر در خطه غربی استان مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha