ساماندهی دستفروشان تهرانسر پس از ۱۵ سال/افتتاح زمین فوتبال در منطقه ۶

تهران بزرگ - ایرنا - معابر تهرانسر از جمله خیابان‌های بحرانی در حوزه دستفروشی و بساط گستری پایتخت بود که با ایجاد بیش از ۱۲۰ غرفه ویژه استقرار بساط گستران در این محدوده، آنها ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران روز یکشنبه با همراهی شهردار منطقه ۲۱، مدیرعامل شرکت ساماندهی، معاون خدمات شهری منطقه و جمعی از مدیران شهری از طرح ساماندهی خیابان اصلی تهرانسر و بازارچه دستفروشان بازدید کرد.

مسیر تهرانسر طی ۱۵ سال گذشته مشکلات عدیده‌ای را برای کسبه و شهروندان ایجاد کرده بود که در یکسال گذشته با همکاری شهرداری منطقه ۲۱، شرکت شهربان و حریم بان، عوامل فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر طرح ساماندهی آنها اجرایی شد.

داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این بازدید ضمن استماع صحبت‌های کسبه شاغل در بازار نکاتی را در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان ارائه و از تلاش‌های برگزار کنندگان این بازار تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، طرح ساماندهی دستفروشان و بساط گستران آبان ماه سال گذشته آغاز و اینک مورد بهره‌برداری قرار گرفته است

ساماندهی دستفروشان تهرانسر پس از ۱۵ سال/افتتاح زمین فوتبال در منطقه ۶

بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی الوند در قلب پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران از برگزاری مراسم بهره‌برداری زمین چمن مصنوعی الوند در پهنه مرکزی پایتخت خبر داد.

مهدی بصیری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور افزایش سرانه ورزشی شهروندان ساکن در پهنه مرکزی پایتخت و همچنین تلاش درجهت رفع کمبودهای حوزه ورزش، احداث و بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی الوند در دستور کار اداره ورزش شهرداری منطقه قرارگرفت و به مناسبت هفته ورزش به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: زمین چمن مصنوعی الوند جزو پروژه‌های کوچک مقیاس به شمار می‌رود که با حمایت شهردار منطقه به مرحله بهره‌برداری رسید و قرار است با برنامه‌ریزی اداره ورزش این منطقه به پایگاه استعدادیابی جهت شناسایی و حمایت از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به رشته فوتبال تبدیل شود.

معاون شهردار منطقه ۶، یکی از اتفاقات جالب در این مراسم حضور چهره‌های سرشناس و پیشکسوتان فوتبال ایران، عنوان کرد و گفت: این افراد معروف از جمله هادی نراقی، حسین ضرابی، مرتضی میرمقدم، بهتاش فریبا، اکبرکارگر جم و جهانگیر کوثری در دوران قدیم که امکانات ورزشی در شهر محدود و ناچیز بود، فوتبال را از زمین‌های خاکی محلات آغاز کردند، بنابراین بهتر از هرکس دیگری می‌توانند تفاوت‌های دوران گذشته و امروز را بیان کنند.

بصیری تاکید کرد: حضور پیشکسوتان فوتبال ایران در چنین برنامه‌ای باعث رونق هرچه بیشتر ورزش در دل محلات، ایجاد انگیزه و افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و جوانان برای کار و تلاش بیشتر برای رسیدن به موفقیت‌های ورزشی از جمله جذب در باشگاه‌های معتبر و حضور در تیم‌های فوتبالی رده‌های مختلف می‌شود.

ساماندهی دستفروشان تهرانسر پس از ۱۵ سال/افتتاح زمین فوتبال در منطقه ۶

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران افزود: وجود این زمین‌های چمن مصنوعی در شهر، فضا و فرصت مناسبی دراختیار شهروندان، به ویژه نوجوانان و جوانان می‌گذارد تا انرژی و هیجانشان را تخلیه کنند، از انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها از جمله اعتیاد و مصرف دخانیات دور بمانند، در حفظ سلامت جسم و جان کوشاباشند، دغدغه خانواده‌ها کاهش پیدا کند، استعدادها و توانمندی‌هایشان را بروز دهند و در نهایت جامعه را به رسیدن به سلامت پایدار کمک کنند.

مدیر اداره ورزش شهرداری منطقه ۶ نیز گفت: با توجه به اهتمام شهردار منطقه نسبت به گسترش ورزش همگانی و رایگان در محلات این منطقه، اقدامات مهمی در امر ورزش در این منطقه صورت پذیرفته که افتتاح زمین چمن الوند یکی از این اقدامات است.

نیما دارین خبر خوش دیگری هم برای ساکنان منطقه ۶ داشت و گفت: به زودی شهروندان شاهد اخبار مسرت بخشی در زمینه ایجاد زمین ورزشی جدید در بوستان هنرمندان جهت فعالیت ورزشی و رقابتی از جمله رشته کورن هول خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha