۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85640579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسمان به فرودگاه بجنورد بازگشت

۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85640579
آسمان به فرودگاه بجنورد بازگشت

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان دوباره پروازهای خود در مسیر بجنورد - تهران را که برای مدتی معلق شده بود از هفته آینده برقرار می کند.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از این در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه بجنورد مورد پیگیری قرار گرفت و ایشان قول مساعد دادند.

وی افزود: افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد از خواسته های مردمی است و در سال های اخیر کاهش پروازهای این فرودگاه موجب گلایه مندی شهروندان شده است.

شهریاری ادامه داد: تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد در چند سال گذشته بیش از ۱۰ پرواز بود اما متاسفانه از سال گذشته به ۲ پرواز در هفته کاهش یافت که این امر موجب نارضایتی مردم شد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی نیز در دیدار شهریورماه قول دادند، افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در اولین فرصت رسیدگی شود.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha