نظام مسائل و محتوای دروس گروه مدیریت بحران تدوین می‌شود

تهران- ایرنا- حسین اشتری، رئیس مدیریت گروه بحران دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: تدوین نظام مسائل و محتوای دروس و کتب مورد نیاز این رشته جزو اقدامات آتی این گروه است که بر مبنای مطالبات مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، اولین جلسه گروه مدیریت بحران با حضور حسین اشتری، مدیر گروه و حسین قدیانی، رئیس دانشگاه معاونان و جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای گروه برگزار شد. در این جلسه جمعی از صاحب نظران حوزه مدیریت بحران به بیان موضوعات بنیادین به منظور رشد و ارتقای مباحث درسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پرداختند.

مدیرگروه مدیریت بحران دانشگاه جامع انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر مباحث مطرح شده، تدوین نظام مسائل و محتوای دروس و کتب مورد نیاز این رشته را جزو اقدامات آتی این گروه بیان کرد که مبنای آن مطالبات مقام معظم رهبری خواهد بود. همچنین حل مسائل و مشکلات دانشجویان و دقت نظر در مورد جذب اساتید از برنامه های اساسی این گروه است.

وی خاطر نشان کرد: اساتید ضمن استفاده از روش‌های به روز و نوین آموزشی شایسته است با جدیت فعالیت‌های دانشجویی را در کلاس ها افزایش دهند، زیرا باعث ارتقای سطح کیفی آموزش خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری چنین جلسات و نشست هایی بررسی مشکلات آموزشی، بررسی و پذیرش طرح های جدید مرتبط با فعالیت و تخصص گروه‌ها و هدف عمده این دانشگاه ایجاد انگیزه رقابتی بین گروه های آموزشی از طریق نظام ارزیابی است. برای نمونه اینکه گروه آموزشی در دانشگاه از چند نشریه فعال حمایت می کند، چه تعداد خروجی مقاله دارد و همینطور در چند همایش مشارکت فعال داشته است.

حسین قدیانی افزود: کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها باید افزایش یابد و در همین راستا مسئولیت مدیران گروه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.نتیجه این رقابت‌ها و ارزیابی‌ها در نهایت تبدیل به یک جشنواره دانشگاهی خواهد شد که طی آن گروه برتر و در ادامه آن استاد برتر، دانشجوی برتر و غیره تعیین و تقدیر می‌شوند.

وی ضمن تاکید برلزوم افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاه گفت: مسئولیت مدیران گروه‌های آموزشی در دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha