بافت‌های فرسوده‌ شهر اصفهان سکونت جمعیت ناهمگون را به دنبال داشته است

اصفهان-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت‌های ناکارآمد و فرسوده‌ اصفهان موجب جایگزینی جمعیت ناهمگون و مهاجران و سکونت آنها در محلات شهر شده است.

به گزارش ایرنا محمدرضا فلاح روز یکشنبه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بافت فرسوده و ناکارآمد شهری موجب شده است تا این محله ها در معرض آسیب‌پذیری حوادثی همچون زلزله قرار بگیرد و وجود برخی گلوگاه‌ها سبب مشکل دسترسی مردم به خدمات عمومی و در نتیجه جابه‌جایی ساکنان این بافت‌ها شده است.

وی ادامه داد: همچنین این موقعیت موجب جایگزینی جمعیت ناهمگون و ایجاد ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی در این محله ها شده و به مرور وضعیت بهداشت و کیفیت زندگی اهالی را کاهش داده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بافت فرسوده یک ظرفیت بالقوه‌ است که اگر به فکر احیای آن نباشیم، تهدیدی برای شهروندان خواهد شد و با کمال تاسف در برابر احیا و نوسازی بافت فرسوده، ما با بیماری خطرناک شهری مواجهیم که باید هرچه زودتر درمان شود.

وی گفت: در احیای بافت‌های فرسوده در محله هایی از جمله همت‌آباد، شهشهان و میدان امام علی(ع) اقداماتی انجام شده، اما این کارها در مقابل وجود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب و ۲ هزار و۵۰۰ هکتار بافت غیرمصوب، چندان تاثیرگذار نبوده است.

فلاح تاکید کرد: باید زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن فراهم شود تا شاهد تحول در زمینه احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم باشیم.

وی همچنین در باره اجرای پروژه خیابان «کمکی» در خیابان امام خمینی منطقه ۱۱ شهرداری حد فاصل خیابان امام رضا(ع) تا پارک ظهرآبادی گفت: این پروژه نیاز به ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که تامین آن در عمل از عهده شهرداری منطقه خارج است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد تا با توجه به اینکه مردم این محل ۲۷ سال برای احداث این خیابان بلاتکلیف مانده‌اند و مشکلات آزادسازی آن توسط شهرداری بدلیل مسائل مالی حل نشده است، در این طرح بازنگری صورت بگیرد.

سیدامیر سامع نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: کمتر از چهارماه تا پایان سال مانده و شهرداری پروژه‌های شاخصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، حمل و نقل، عمرانی هدفگذاری کرده که در حال پیگیری است.

وی با اشار به وجود ۴۰ پروژه شاخص شهری اصفهان اضافه کرد: این پروژه‌ها باید بصورت روزانه دنبال تا مشکل تامین اعتبار و مسائل فنی آنها کمتر شود و پروژه‌ها زودتر به نتیجه برسد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: همکاری میان مدیریت شهری و استان می‌تواند هم‌افزایی برای تکمیل این پروژه‌های شهری را بیشتر کند.

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست از احداث مجموعه فرهنگی، مذهبی و خدماتی توسط خیرین در شهرک شهید کشوری خبر داد و گفت: توافقنامه‌ای بین شهرداری با دو مجموعه مردمی برای واگذاری زمین توسط شهرداری صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا چهار درصد از ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار بافت فرسوده کلانشهر اصفهان در یک دهه اخیر بازسازی و احیاء شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha