۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85640713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۲۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در خوزستان

۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85640713
فعالیت ۲۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در خوزستان

اهواز- ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: ۲۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی بر اساس برآوردهای انجام شده درحال حاضر در استان فعالیت دارند.

مهرداد نیکو یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق آخرین سرشماری در سال ۹۳، ۱۶۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان وجود داشت که رشد چشمگیر فعالان این حوزه نشان دهنده وسعت و اهمیت

کشاورزی در خوزستان است.

وی با اشاره به اهمیت و نزدیک شدن به زمان اجرای ششمین سرشماری کشاورزی در کشور افزود: تهیه اطلاعات حوزه کشاورزی در توزیع منابع و تجهیزات بسیار اثرگذار است و امکانات از مرکز به نسبت وسعت

کشاورزی هر منطقه اختصاص می‌یابد.

نیکو ادامه داد: کشاورزان نیز بر اساس اطلاعات تهیه شده از مرکز امکانات دریافت خواهند کرد به همین دلیل دقت و همکاری کشاورزان در تهیه آمار بسیار اهمیت دارد تا حق خوزستان در حوزه کشاورزی به درستی

مطالبه و دریافت شود.

کشاورزان از ارائه اطلاعات در سرشماری هراس نداشته باشند

نیکو افزود: کشاورزان مطلع باشند اطلاعات کسب شده هیچ تاثیری بر زندگی شخصی آن‌ها نخواهد داشت و تمام اطلاعات فردی محفوظ خواهد بود به همین دلیل در ارائه اطلاعات حوزه کشاورزی همکاری کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از فرمانداران درخواست کرد تبلیغات لازم برای اجرای طرح سرشماری کشاورزی را انجام دهند و جامعه هدف را برای اجرای این طرح آماده کنند.

نیکو با بیان اینکه سرشماری کشاورزی کاملا به صورت الکترونیکی است بیان کرد: به همین دلیل درصد خطا در این روش بسیار پایین است و کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

سرشماری کشاورزی ۱۲ آبان ماه جاری آغاز می‌شود و به مدت یک ماه اجرا خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اضافه کرد: مرکز آمار ایران پیش‌بینی‌های لازم برای پشتیبانی اجرای این طرح را داشته است اما این میزان امکانات کافی نیست به همین دلیل از شرکت‌ها ، کارخانه‌ها و دستگاه‌های توانمند استان خواستار همکاری در اجرای این طرح مهم هستیم.

تولید ۹۰ درصد محصولات کشاورزی دردرون کشور طبق برنامه هفتم توسعه

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است اظهار کرد: حوزه کشاورزی به دلیل اینکه امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین دلیل باید نگاه به این

حوزه بسیار دقیق و حمایتی باشد.

نیکو افزود: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده حدود ۹۰ درصد کالاهای اساسی توسط بخش کشاورزی کشور تامین شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است تصریح کرد: بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی، اشتغال و ارزش افزوده بسیار موثر است.

وی گفت: بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و دولت به صورت محدود در حوزه کشت و صنعت‌ها دخالت دارد که در حال واگذاری این بخش به بخش خصوصی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان لازمه راهبری مناسب در حوزه کشاورزی را برخورداری از آمار صحیح عنوان کرد و بیان کرد: کشور ایران سابقه خوبی در تهیه آمار کشاورزی دارد و تا کنون پنج سرشماری

انجام شده که آبان ماه امسال سرشماری ششم نیز برگزار خواهد شد.

نیکو افزود: هر ۱۰ سال یکبار مطابق استاندارد جهانی سرشماری کشاورزی در کشور انجام می‌شود، تقریبا همه کشورهای توسعه یافته در همین بازه زمانی این سرشماری را انجام می‌دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان سرشماری کشاورزی را یک حرکت جمعی دانست که به همین منظور رییس جمهور برای اجرای این سرشماری دستور صادر کردند.

وی تاکید کرد: لازم است تمام عوامل اجرایی کشور درگیر سرشماری مهم کشاورزی شوند و این اقدام تنها وظیفه سازمان جهاد کشاورزی و یا سازمان برنامه و بودجه نیست.

نیکو محور اصلی سرشماری‌ها را فرمانداران عنوان کرد و افزود: در سرشماری کشاورزی اطلاعات تولید محصولات در تمامی حوزه‌ها به صورت عام جمع آوری می‌شود.

به گزارش ایرنا، خوزستان سالانه با تولید ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی مقام نخست کشور را دراین بخش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha