۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85640831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ اثر به همایش ارتقای منزلت نماز در خراسان جنوبی ارسال شد

بیرجند- ایرنا - رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی با اشاره به تمدید زمان ارسال آثار به همایش استانی ارتقای منزلت نماز تا ۲۰ آبان ماه جاری گفت: تاکنون ۱۰۰ اثر به دبیرخانه همایش در استان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابراهیم صفورائی روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش استانی نماز هفتم آذرماه امسال، اظهارکرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر در رشته‌های مختلف از جمله فیلم کوتاه، کلیپ، مقاله نویسی، شعر، سرود و عکس از فرهیختگان فرهنگی و دانشگاهی به دبیرخانه همایش استانی ارتقای منزلت نماز فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی ارسال شده است.

وی افزود: عموم علاقمندان و فرهیختگان فرهنگی، علمی و دانشگاهی می‌توانند آثارشان را به عقیدتی سیاسی انتظامی در تمامی شهرستان‌ها ارسال و یا از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۷۸۴۵۶۲۰۸ جهت شرکت در این همایش ارسال کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی مهمترین هدف راه‌اندازی سازمان عقیدتی سیاسی را ارتقای بینش اعتقادی کارکنان مجموعه فراجا دانست و گفت: در این مجموعه چون همکاران ما وظیفه مقابله و پیشگیری مقابله با ناهنجاری‌ها و ناامنی‌ها را برعهده دارند باید سطح بینش اعتقادی آن ارتقا یابد.

حجت الاسلام صفورائی تصریح کرد: وظیفه دوم این سازمان ارتقای بینش سیاسی کارکنان مجموعه انتظامی است تا کارکنان بتوانند با تحولات سیاسی روز کشور، منطقه و جهان آشنا شوند در این خصوص سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با برگزاری برنامه‌های مختلف برای کارکنان و خانواده آنان آگاهی بخشی و ارتقای بینش سیاسی آنان را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به جنگ شناختی، روایت‌ها، ادراکی و ترکیبی دشمنان، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی وظیفه تبیین این موضوعات را نیز برعهده دارد.

حجت الاسلام صفورائی عنوان کرد: ارتقای بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج البلاغه اولویت نخست فراجا است که در این زمینه برای کارکنان، خانواده‌ها و اعضای وابسته برنامه‌های مختلف و موفق آمیزی را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان اجرای طرح حفظ یک ساله کل قرآن کریم است که متقاضیان شرکت‌کننده به دستور فرماندهی فراجا به مدت یک سال از کار منفک شده و در عین حال تمام حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند که اکنون ۲۳۵ نفر از کارکنان فراجای استان در این طرح شرکت کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در راستای آشنایی کارکنان با نهج‌البلاغه، بازخوانی و حفظ حکمت‌های ناب امیرالمومنین (ع) به صورت ماهانه در سطح انتظامی استان در حال اجراست.

حجت الاسلام صفورائی افزود: هدف و رسالت اصلی سازمان با برگزاری برنامه‌های مختلف عقیدتی سیاسی، تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مجموعه عقیدتی سیاسی منحصر به مرکز استان نیست و دوره‌های مختلف آموزشی در شهرهای زیارتی از جمله مشهد، قم، راهیان نور و عتبات و عالیات را به صورت خانوادگی برگزار می‌کند که به عنوان دوره‌های اثرگذار، رضایت‌مندی کارکنان را در پی داشته است.

حجت الاسلام صفورائی تصریح کرد: استقرار روحانیون در کلانتری ها به عنوان مشاور مذهبی و دینی یکی از برنامه‌های تحولی سازمان عقیدتی سیاسی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی، انقلابی و آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم است.

وی افزود: طرح هر کلانتری یک روحانی در سازمان از سال ۱۳۹۹ در دستورکار قرار گرفت که در خراسان جنوبی در هشت کلانتری هدف اجرا شده‌ است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و آموزشی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ویژه فرزندان کارکنان، مسابقات قرآنی، دوره تربیت تعالی کارکنان، برگزاری جشن تکلیف برای فرزندان کارکنان، دوره‌های بصیرت‌افزایی، تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری کلاس‌های آموزشی همسرگزینی برای کارکنان مجرد و حمایت از فرزندان کارکنانی که در حین خدمت فوت کردند تحت عنوان "یادگاران آسمانی" را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه طی سال جاری بیان کرد.

حجت الاسلام صفورائی یادآور شد: اکنون عقیدتی سیاسی فراجا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارای کانال های متعدد بوده و اقدام به تولید محتوا در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های مختلف می‌کند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی استان ۱۶۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که امسال ۲ مستند از شهیدان امیرحسین ابراهیمی و محمدرضا اسداللهی تولید و در شبکه استانی و سراسری پخش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha