افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان طی هفت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی روز یکشنبه در بازدید از مرز بیله‌سوار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۴۳ هزار و ۳۱۴ تن کالا از مرز بیله‌سوار صادر شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۲۹۴ هزار و ۷۰۱ تن کالا از مرز بیله‌سوار صادرات شده بود.

وی عمده اقلام صادراتی را شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی،سنگ‌های ساختمانی ،انواع نمک و پروفیل عنوان کرد و گفت: در این مدت بیش از ۲۱ هزار تن کالا توسط یک هزار دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار وارد کشور شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: این میزان در مقایسه با ۱۴ هزار و ۹۶۸ تن کالای وارد شده در مدت مشابه سال قبل رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وثوقی همچنین گفت: در مدت یاد شده ترانزیت ورودی کالا از مرز بیله‌سوار ۲۳۳ هزار و ۳۵۳ تن بوده است و این میزان کالا توسط ۱۰هزار و ۹۶۸ دستگاه کامیون وارد کشور شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در هفت ماه گذشته ترانزیت خروجی کالا از این مرز ۴۳۹ هزار تن کالا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۶۶ هزار تن کالا ترانزیت خروجی شده بود ، افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان کالا ۵۳ درصد توسط کامیون‌های ایرانی ، ۴۰ درصد توسط کامیون‌های آذری و ۶ درصد توسط کامیون‌های ترکیه و یک درصد نیز توسط سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی همچنین به تردد ۸۹ هزار و ۳۵۵ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از مرز بیله‌سوار در این مدت اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۶ هزار و ۳۴۱ دستگاه وارد و ۴۳ هزار دستگاه خارج شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ، در مدت یاد شده تردد ۸۷ هزار و ۴۵۵ دستگاه کامیون و یک هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از این مرز ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha