سئول در پاسخ به درخواست ناتو تیم اطلاعاتی به بروکسل اعزام می‌کند
مارک روته دبیرکل جدید ناتو (سمت راست) - یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی (سمت چپ)

تهران– ایرنا– سئول بنا به درخواست «مارک روته» دبیرکل جدید ناتو، هیاتی دیپلماتیک- اطلاعاتی را برای بررسی ادعای حضور نیروهای کره شمالی در روسیه، به بروکسل اعزام می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد: هیاتی از مقامات دولتی و اطلاعاتی کره جنوبی طی روزهای آتی عازم بروکسل خواهد شد تا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در جریان جزئیات ادعای اعزام نیروهای کره شمالی به روسیه، قرار دهد.

بنابراین گزارش، اعزام این هیات به بروکسل بنابر درخواست دوشنبه هفته گذشته (۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ ) مارک روته دبیرکل ناتو درتماس تلفنی با یون سوک یول صورت می‌گیرد.

یونهاپ در ادامه گزارش داد: هیات کره جنوبی همچنین شامل مقامات ارشد دیپلمات و نظامی بوده و انتظار می‌رود مذاکرات این هفته بر موضوع فعالیت های نظامی و استقرار نیروهای کره شمالی در روسیه متمرکز شود اما در عین حال احتمال می‌رود چگونگی حمایت از کی‌یف در قالب‌هایی چون اعزام تیمی از مقامات کره جنوبی به اوکراین برای نظارت بر نیروهای کره شمالی نیز مطرح شود.

این گزارش می افزاید: از دیگر مسائل این دیدار می توان به بحث کمک تسلیحاتی سئول به کی‌یف اشاره کرد. کره جنوبی تاکنون کمک های بشردوستانه به اوکراین داشته اما با ارسال مستقیم سلاح به این کشور مخالف بوده است.

یونهاپ گزارش داد: پنجشنبه گذشته رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که کشورش بسته به ادامه همکاری نظامی بین کره شمالی و روسیه، می تواند تدارک تسلیحات به اوکراین را مدنظر قرار دهد.

بنابراین گزارش، مساله اعزام نیروهای کره شمالی به روسیه همچنین ممکن است موضوع گفت‌وگو بین کیم یونگ هیون وزیر دفاع کره‌جنوبی و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در ملاقات چهارشنبه آتی این دو در واشنگتن باشد.

به گزارش ایرنا، سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی جمعه ۲۷ مهر ادعا کرد که اعزام حدود یکهزار و ۵۰۰ سرباز کره شمالی به منطقه «ولادیوستوک» (Vladivostok) روسیه آغاز شده است. سئول مورخ شنبه ۲۸ مهرماه مدعی شد که کره شمالی قصد دارد در جهت حمایت از مسکو، حدود ۱۲ هزار سرباز برای جنگ با اوکراین به روسیه اعزام کند.

کره جنوبی مورخ یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ نیز با تکرار ادعای پیشین خود مبنی بر اعزام سربازان کره شمالی به روسیه برای شرکت در جنگ اوکراین، این بار بر تصاویر ماهواره‌ای برای اثبات ادعای خود استناد کرد.

این درحالی است که مقام‌های امنیتی ژاپن، کره‌جنوبی و آمریکا روز جمعه (چهارم آبان) در ملاقاتی در واشنگتن بار دیگر ادعاها نسبت به اعزام هزاران نیروی کره‌شمالی به روسیه را تکرار و نسبت به این موضوع به شدت ابراز نگرانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha