رشد ۱۰ درصدی صادرات به کشورهای غرب آسیا

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۱۰ درصدی صادرات به کشورهای غرب آسیا در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «عبدالامیر ربیهاوی» امروز (یکشنبه)، میزان صادرات ایران به کشورهای حوزه آسیا در ۶ ماه نخست سال جاری، را معادل ۱۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: عدد صادرات ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی را از لحاظ ارزش تجربه کرده است.

به گفته این مقام مسئول، در میان کشورهای حوزه غرب آسیا بیشترین رشد مربوط به اردن است که از ۲ میلیون دلار به بیش از ۱۳ میلیون دلار رسید.

مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با اشاره به میزان صادرات ایران به سایر کشورهای حوزه غرب آسیا، تصریح کرد: پس از اردن به ترتیب بیشترین کالاهای صادراتی ایران به کشورهای لبنان (از ۹ میلیون دلار به ۱۸ میلیون دلار)، بحرین (از چهار میلیون دلار به ۶ میلیون دلار)، کویت (از ۸۷ میلیون دلار به ۱۱۴ میلیون دلار)، عمان (از ۶۳۸ میلیون دلار به ۷۸۲ میلیون دلار)، عراق (از چهار میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار به پنج میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار) ، امارات (از سه میلیارد و ۲۸ میلیون دلار به سه میلیارد و ۳۹۹ میلیون دلار) و قطر (از ۵۸ میلیون دلار به ۶۴ میلیون دلار) بود که به ترتیب این کشورها ۸۹، ۴۶، ۳۱، ۲۳، ۱۴، ۱۲ و ۱۲ درصد رشد صادرات داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha