از اعلام نتایج رقابت ربات‌های جنگجوی دانش‌آموزی تا آغاز لیگ ربات‌های پرنده

تهران- ایرنا- مسابقات المپیک فناوری در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری امروز (یکشنبه، ۶ آبان) با برگزاری مسابقات ربات‌های جنگجوی دانش‌آموزی المپیک فناوری ۱۴۰۳ با حضور ۱۶ گروه و مرحله مقدماتی لیگ ربات‌های پرنده المپیک فناوری نیز با حضور ۱۱ تیم دانشجویی و دانش آموزی ادامه یافت.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا، مسابقات ربات‌های جنگجوی دانش‌آموزی المپیک فناوری ۱۴۰۳ با حضور ۱۶ تیم در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران آغاز شد.

در روز نخست این رقابت‌ها و در دور نخست، تیم فناور ۳ موفق شد تیم فناور ۶ را با نتیجه ۱۹۱ به منفی ۳۱۵ شکست دهد و راهی دور بعد شود. در دیدارهای دیگر، مصاف تیم های روبوگیل و آریانا رباتیک برخوار با نتیجه ۶۷۵ به ۲۵۰ به نفع تیم روبوگیل خاتمه یافت.

تیم های ATHMIRA SF و ESPAD نیز به مصاف هم رفتند که در پایان ATHMIRA SF توانست با نتیجه ۳۸۵ به منفی ۲۵ پیروز میدان شود. دیدار دو تیم فناور ۴ و ranger نیز به سود فناور ۴ پایان یافت.

از اعلام نتایج رقابت ربات‌های جنگجوی دانش‌آموزی تا آغاز لیگ ربات‌های پرنده

بر اساس این خبر از پارک فناوری پردیس، در دیگر دیدارها، فناور ۲ توانست از سد جنگجو بگذرد. فناور ۷ نیز تیم Alborz را شکست داد و به مرحله دوم صعود کرد. جدال دو تیم ارس و ESPAD + نیز به سود ارس خاتمه یافت و فناور ۵ نیز blue fire را شکت داد و راهی دور بعد شد.

همچنین دو دیدار در جدول بازنده‌ها برگزار و تیم های فناور ۶ و ranger به ترتیب با شکست آریانا رباتیک برخوار و ranger در جدول مسابقات باقی ماندند.

روز دوم این رقابت‌ها، امروز یکشنبه ۶ آبان در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران برگزار می‌شود تا فینالیست‌های این لیگ مشخص شوند. مسابقه نهایی نیز دوشنبه ۷ آبان برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی لیگ ربات‌های پرنده المپیک فناوری برگزار شد

همچنین بر اساس این گزارش، رقابت‌های ربات‌های پرنده در دو بخش دانش‌آموزی آغاز شد. در این بخش از رقابت‌ها که ۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی حضور دارند، در مأموریت امداد و نجات شهری پهپادها، محیطی که به‌صورت برج‌ها و خیابان‌هایی آسیب‌دیده شبیه‌سازی شده را بررسی و گزارش‌هایی را ارسال می‌کنند. در ادامه بسته امداد و نجات را برای افراد آسیب‌دیده رهاسازی کرده و در نهایت به نقطه شروع خود بازگردند.

از اعلام نتایج رقابت ربات‌های جنگجوی دانش‌آموزی تا آغاز لیگ ربات‌های پرنده

در لیگ سرعتی این رقابت، ساختن پرنده‌های چابک (Agile Dragon) تدارک‌دیده‌شده است و طی آن، پرنده‌های هوشمند باید در سریع‌ترین زمان ممکن از پنجره‌ها عبور کنند و در نقطه آغازین پیش‌بینی‌شده فرود بیایند.

در نخستین روز از این رقابت‌ها و در بخش دانشجویی تیم های Mecha Robo، R۳UAV، ARL و Fast توانستند امتیازات کامل رقابت را کسب کنند. در بخش دانش‌آموزی نیز تیم های Shirdal، Smart، Skybot و Fanavar بیشترین امتیاز را به دست آوردند.

بر اساس اعلام منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، این مسابقات تا ۶ آبان ۱۴۰۳ در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس) ادامه دارد.

۷۰ تیم در رقابت PHP/Laravel المپیک فناوری به رقابت می‌پردازند

بر اساس این گزارش، لیگ PHP/Laravel از مجموعه رقابت‌های برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۱۴۰۳ با حضور ۷۰ تیم آغاز به کارکرد. در این مسابقه شرکت‌کنندگان به ۵ سؤال تخصصی و در مدت ۳ ساعت پاسخ می‌دهند.

سرپرست رقابت‌های برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری رقابت PHP/Laravel گفت: در این لیگ ۷۰ تیم برای پاسخ به ۵ سؤال تخصصی و در مدت ۳ ساعت به رقابت می‌پردازند.

از اعلام نتایج رقابت ربات‌های جنگجوی دانش‌آموزی تا آغاز لیگ ربات‌های پرنده

علی لطفی افزود: مرحله مقدماتی این رقابت مهرماه ۱۴۰۳ و با حضور ۳۳۸ نفر برگزار شد و مسابقه امروز با حضور برترین‌های رقابت مقدماتی در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران برگزار می‌شود.

وی در خصوص سؤالات این رقابت هم گفت: از ۵ سؤال مسابقه، ۳ سؤال با زبان PHP و ۲ سؤال به زبان Laravel است و برگزیدگان این رویداد برای ادامه فعالیت خود به شرکت‌های عضو منطقه بین‌المللی نوآوری ایران معرفی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، لیگ PHP/Laravel مسابقات برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۱۴۰۳ عصر امروز یکشنبه با معرفی تیم های برتر به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha