معاون وزیر فرهنگ: دبیر هفته کتاب به شکل سنتی انتخاب شده است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همواره مدیرعامل خانه کتاب مسئولیت دبیری هفته کتاب را بر عهده می‌گیرد، گفت: از قدیم‌الایام به این شکل بوده و این فرصتی برای ارزیابی مدیران است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، عبدالحسین کلانتری روز یکشنبه -۶ آبان- در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست با اتحادیه چاپخانه‌داران درباره چرایی انتخاب علی رمضانی به عنوان دبیر سی‌ودومین هفته کتاب به‌رغم انتظار ناشران و کتاب‌فروشان توضیح داد: دبیر هفته به شکل سنتی و از قدیم‌الایام مدیرعامل موسسه خانه کتاب بوده است. تازه چهار یا پنج روز است که مسئولیت را بر عهده گرفتم، اجازه بدهید ارزیابی از مسئولان داشته باشم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادامه تولید کاغذ ایرانی توضیح داد: از روز اول که در معاونت فرهنگی مستقر شدم و با تاکیدی که وزیر فرهنگ (سیدعباس صالحی) داشتند و دارند، تمام سعی و تلاش من این بود که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که تمام نهادها و سازمان‌هایی که در بحث کاغذ مسئولیت و دارای تکلیف هستند، بتوانند مسئولیت خود را اداکنند تا بعد از آن بتوانیم شاهد رونق صنعت چاپ و نشر باشیم؛ اما هنوز زود و تازه ابتدای کار است.

وی درباره انتقال مدیریت کارگروه تولید کاغذ به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است؛ کارگروه کاغذ مانند سابق به فعالیت خود را ادامه می‌دهد و قطعا تقویت می‌شود و تمام متخصصان و کارشناسان و ذی‌نفعان به میز مذاکره باز می‌گردند، تا بتوانیم تصمیماتی بگیریم که بتواند موجب رونق صنعت چاپ شود.

کلانتری در پایان تاکید کرد که باتمام ذی‌نفعان و گروه‌های مرتبط با حوزه کتاب و نشر مذاکره خواهد کرد و برای این کار حوصله و فرصت وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha