زینی‌وند: مطالبات حامیان در انتخاب استانداران لحاظ شده است

تهران- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور، حساسیت جامعه و نخبگان برای انتخاب نمایندگان دولت در استان‌ها را به‌جا دانست و گفت: در انتخاب استانداران مطالبات حامیان و عقلانیت توأمان لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی زینی‌وند روز یکشنبه در دومین سلسله‌نشست وفاق ملی، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای ارتش در عملیات دو روز گذشته رژیم صهیونیستی در کشورمان، گفت: حوادث و وقایع اخیر در منطقه جای بحث دارد. بحث امنیت ما در منطقه، موضوع ایدئولوژیک نیست.

وی اضافه کرد: برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور، همه ما با هر سیلقه‌ای در کنار نیروهای نظامی کشورمان هستیم. ایران برای ما و ما هم برای ایران هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ترکیب استانداران در دولت چهاردهم، اضافه کرد: استانداران حاکمان محلی و نمایندگان دولت و به تعبیر مقام معظم رهبری، نمایندگان نظام هستند. استانداران در توسعه استان نقش اساسی دارند. اگر استاندار به اهمیت نقش خودش قائل باشد، می‌تواند نقش مهمی در توسعه متوازن کشور، امنیت و موضوعات دیگر داشته باشد.

زینی‌وند افزود: اینکه جامعه و نخبگان به ترکیب استانداران به عنوان کابینه دوم اهمیت می‌دهند، بسیار حساسیت به‌جایی است و این جلسه نشان از اهمیت موضوع و درک نخبگان دارد.

وی با اشاره به انتخاب پزشکیان از سوی مردم به عنوان رئیس‌جمهور، تاکید کرد: شخصیت رئیس‌جمهور و شناخت مردم از او، نتیجه اعتمادی بود که به مرور زمان، مردم به آقای پزشکیان پیدا کردند. از زمانی که وزیر بهداشت بود مردم او را شناختند و به مرور به وی اعتماد پیدا کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: از همان روزی که جبهه اصلاحات وی را دعوت کرد، او از شخصیتش گفت و تا امروز پای آن هم ایستاده است. رئیس‌جمهور بر اساس باورهایی که داشته، شعار وفاق ملی را انتخاب و دولتِ چهاردهم را به این شعار نامگذاری کرده است.

زینی وند با بیان اینکه استانداران باید شباهتی به کابینه داشته باشند و در چارچوب وفاق ملی انتخاب شوند، گفت: در انتخاب استانداران، ۳ دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول اینکه به خواست و مطالبات حامیان، پاسخ فوری بدهند. دیدگاه دوم این بوده که مطالبات حامیان را کنار بگذاریم و با دیدگاه آینده‌نگر استانداران را پشت درب‌های بسته انتخاب کنیم. دیدگاه سوم نیز ترکیبی از دو دیدگاه اول است. یعنی نه کنار گذاشتن مطالبات حامیان و نه کنار گذاشتن عقلانیت. ما در دولت دیدگاه سوم را در پیش گرفتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل معاونت راهبردی نتیجه باور رئیس ‌جمهور است، افزود: این معاونت تشکیل شدت تا ایده‌های رئیس‌جمهور را اجرایی کند. بناست در دستگاه‌ها هم چیزی شبیه این معاونت تشکیل شود. اما با توجه به اهمیت و حساسیت وزارت کشور، کمیته‌ای شکل گرفته و در آن کمیته همکاران دیگری هم حضور دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: از وقتی وزیر کشور مستقر شده، حتی قبل از انتخاب معاون سیاسی این کمیته فراخوان داد و حدود ۵۰۰ رزومه که در حد استاندار شناخته می‌شوند، معرفی شده‌اند، شاخص‌هایی تعریف شده که براساس آنها تقریبا برای هر استان ۵ نفر انتخاب شدند.

زینی‌وند گفت: تا امروز ۱۳ استاندار معرفی شده‌اند و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی بقیه استانداران نیز معرفی شوند. استانداران انتخاب‌شده نیز رزومه مشخصی دارند که در مقابل چشم همگان قابل مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha