سالانه ۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید می شود

تبریز- ایرنا- معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید می شود که شهرستان ملکان با تولید ۸۰ هزار تن کشمش، یک سوم کشمش کشور را تولید می کند و ملایر و تاکستان نیز از دیگر قطب های تولید کشمش هستند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی برومندی روز یکشنبه در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان اظهار کرد: سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انگور در کشور تولید می شود که نزدیک به ۱۰ درصد آن در ملکان تولید می شود.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سال گذشته ۱۰۷ هزارتن کشمش صادر شد کشمش محصول مهمی است که برای کشور ارزآوری نیز دارد.
برومندی اعطای تسهیلات یارانه دار به مجموعه های تولید کشمش از طریق سازمان تعاون روستایی به شرط خرید از باغداران انگور و متناسب با آن را یکی از راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای رونق بازار کشمش و انگور دانست.
وی گفت: تخصیص کود یارانه دار به باغداران از طریق ثبت در سامانه از هفته آینده ابلاغ شده و اجرایی می شود زیرا که اگر کود به میزان لازم استفاده نشود با سرد شدن هوا به مشکل می خوریم.
معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی از لزوم پرداخت ۱۵ درصد تعهد بانک ها در خصوص تسهیلات به حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید بانک ها را مکلف کنیم که این تعهد خود را انجام دهند و می توانیم برخی از پروژه های شاخص و عمده را به بانک های دیگر معرفی کنیم تا آنها نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
بازدید از پروژه شهرک کشاورزی ملکان و مجموعه تولید خشکبار و کشمش از دیگر برنامه های معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان ملکان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha