استانداران همانند رئیس جمهور به دنبال وفاق باشند

تهران-ایرنا- مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولتِ اصلاحات گفت: استانداران باید همچون رئیس‌جمهور، از هنر توافق‌سازی برخوردار باشند تا بتوانند با همه مدیران استان در سطوح مختلف، همکاری لازم برای پیشبرد دیدگاه‌های دولت را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی باقری عصر امروز در نشست «ترکیب استانداران و دولتِ وفاق ملی» که در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد، دولت پزشکیان را دولت برآمده از یک پروژه موفق توافق‌سازی دانست و گفت: این دولت بعد از تشکیل، یکی از ایده‌های مرکزی و کانونی خود را توافق و وفاق اعلام کرده است. وفاق، علت ایجاد این دولت و هم علت بقای آن است.

وی با بیان اینکه هنر دولت برای حفظ وفاق این است که نزد سه گروه عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد، اظهار کرد: یک گروه در حاکمیت قرار دارند و شاید از لحاظ سیاسی مقابل دولت باشند اما با آنها برگزاری این انتخابات ممکن شد.

این فعال سیاسی افزود: یک گروه در سبد رأی آقای پزشکیان تعریف می‌شوند که در انتخابات به او رأی داده‌اند و گروه سوم هم شبکه حامیان دولت هستند.

باقری تأکید کرد: هنر دولتِ پزشکیان در حفظ وفاق و پیشبرد پروژه وفاق این است که بتواند به شکل متوازن، توقعات و مطالبات هر سه گروه را که البته کار سختی است، در یک سطح قابل‌قبول محقق کند.

وی با اشاره به ارتباط نحوه انتخاب مدیران با پروژه توافق‌سازی، گفت: اگر هر سه گروه مطالبات خود را در سطحی محقق شده بیابند، آن‌وقت وفاق با هر سه بخش باید حفظ شود. این موضوع پایه اصلی حفظ وفاق است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات اضافه کرد: نکته دیگر این است که وفاق به مثابه انتخاب مدیران غیرهمسو با تفکرات و دیدگاه‌های کانونی دولت، در جامعه ما فروکاسته شده است. البته این توقع را خود آقای پزشکیان شکل داده و به آن عمل هم کرده است. اگر رئیس‌جمهور این توقع را ایجاد نکرده بود، چنین امری برای یک گروه، امروز مطالبه نمی‌شد.

باقری در پاسخ به پرسش‌هایی مبنی بر اینکه آیا استانداران را نیز می‌توان در زمره همان بحث مورد نظر درباره مدیران محسوب کرد؟ تصریح کرد: پاسخ به این پرسش‌ها از توجه به کاراکتر و وظایف استانداران به خوبی به دست می‌آید؛ استاندار هم براساس قانون، رئیس شورای تأمین استان است، یعنی مسئولان امنیتی زیردست استاندار می‌نشینند. هم رئیس شورای برنامه‌ریزی توسعه استان است. در پاره‌ای از وظایف، استاندار مسئول اجراست. مثل انتخابات، آزادی احزاب و تجمعات و نظایر آن.

وی یادآور شد: کار استاندار از جنس کار رئیس‌جمهور است و یک استاندار غیرهم‌راهبرد با رئیس‌جمهوری نمی‌تواند اقدامات یادشده را در چارچوب دیدگاه رئیس‌جمهوری پیش ببرد. انتخاب استانداران باید از میان افراد هم‌راهبرد با رئیس‌جمهوری انجام گیرد تا بتوانند اقدامات یادشده را از حوزه هم‌راهبردی با رئیس‌جمهوری پیگیری کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: استاندار باید همچون خود آقای پزشکیان هنر توافق‌سازی داشته باشد تا بتواند با همه مدیران استان در سطوح مختلف، همکاری لازم برای پیشبرد دیدگاه‌های دولت را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha