راه اندازی مرکز آموزشی شهر هوشمند در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه قزوین از راه اندازی مرکز آموزشی شهر هوشمند و برگزاری دوره پودمانی فیدبان ماهر برای نخستین مرتبه در کشور خبر داد.

محمدرضا نصرآبادی روز دوشنبه با حضور در استودیو خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین اظهار کرد: در این مرکز آموزشی دوره‌های مختلف شهر هوشمند، شهروند دیجیتال، حوزه های تخصصی فیبر نوری، تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال و تمام حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت مخابرات قزوین در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال اقدامات بسیار مهم و مثبتی را انجام داده و همچنین در حوزه هوشمند سازی موضوعات مختلفی را دنبال می کند، اما متاسفانه در قزوین با خلا وجود متخصصان و آموزش‌های مورد نیاز روبرو هستیم.

نصرآبادی بیان کرد: در همین راستا مخابرات قزوین با ایجاد مرکز آموزش تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دپارتمان های مربوط تربیت متخصص، پژوهش و مشاوره را برنامه ریزی کرده تا خلاهای موجود را با نگاه توسعه محورانه برطرف کند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین یادآور شد: شرکت مخابرات قزوین از همه صاحب نظران و اساتید درخواست دارد تا در این ماموریت مهم نقش آفرینی کرده و به هوشمند سازی قزوین کمک کنند.


وی عنوان کرد: هدف از ایجاد مرکز آموزش تخصصی هوشمندسازی، ایجاد زنجیره ارزش از کاربران خانگی و خانواده‌ها تا دستگاه‌های مسوول و حاکمیتی بوده و هر یک را به تناسب جایگاه و نوع استفاده و نیاز به فناوری روز توانمند و تربیت می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین خاطرنشان کرد: فرآیند ایجاد مرکز تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان قزوین از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون گواهینامه های تخصصی این مرکز نیز اخذ شده است.

نصرآبادی مطرح کرد: موضوع آموزش همیشه یکی از پیش‌ نیازهای مخابرات بوده و پیش از این به صورت مدون و دوره‌ای برای کارکنان برگزار می‌شود، اما این آموزش‌ها به جامعه و مردم منتقل نمی‌شد و خلایی بین فناوری و استفاده آن به وجود آمده بود که جامعه و دیگران را از این آموزش ها بی بهره کرده است.

مدیر مخابرات منطقه قزوین تصریح کرد: در این مرکز دوره های مهارتی و کلیدی ارایه می شود تا توان فنی و مهندسی استان قزوین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش پیدا کرده و از هوشمند سازی خانواده گرفته تا تربیت نیروی متخصص در دستگاه‌های دولتی محقق شود.

نصرآبادی گفت: همچنین در این طرح قرار است به سمت شهروند دیجیتال حرکت کنیم و استفاده از ابزارها و نحوه استفاده از تکنولوژی و تببین قوانین موجود در این حوزه را محقق سازیم، چرا که قطعه نخست پازل شهر هوشمند تربیت شهروند و کارمند هوشمند است.

وی اظهار کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح در قزوین، تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای برای برگزاری دوره های مشترک و افزایش مهارت امضا شده و یک تفاهم نامه نیز با دانشگاه علمی و کاربردی برای برگزاری دوره های مختلف تدوین شده که در این راستا ۲ دوره تحول دیجیتال در دست طراحی و اقدام است.

مدیر مخابرات منطقه قزوین ادامه داد: برای نخستین مرتبه در کشور دوره پودمانی فیدبان ماهر به منظور تربیت کارشناس متخصص در حوزه فیبر نوری برگزار می شود.

وی تاکید کرد: به منظور تببین چرایی و چگونگی اجرای طرح شهر هوشمند چند همایش و دوره مختلف برای دستگاه های اجرایی قزوین برگزار شده که از جمله آن‌ها می توان به دوره شهر هوشمند برای دستگاه های اجرایی، همایش شهروند هوشمند برای شهرداری قزوین و همایش اقتصاد دیجیتال برای کارکنان مخابرات اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha