بازگشت اتباع غیرمجاز استان تهران نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده است

شهریار- ایرنا- مدیرکل امور اتباع مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: با اقداماتی که از سوی همه مسئولین انجام گرفته آمار بازگشت کرامت مندانه اتباع غیرمجاز به کشورشان نسبت به سال گذشته ۵ برابرشده که در شهرستان شهریار این رقم به ۶ برابر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان حیدری روز دوشنبه در حاشیه طرح برخورد با اتباع غیر مجاز شهرستان شهریار با اشاره به دغدغه‌مندی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران در خصوص موضوع اتباع خارجی غیر مجاز اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم استاندار تهران بحث ساماندهی اتباع غیر مجاز در سطح استان است که نیازمند تلاش و همت همه مسئولین در این راستا است چرا که همت و تلاش همه عزیزان در اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: شاید برخی تصور کنند بازگشت به مرز اتباع غیر مجاز تاثیر چندانی نداشته باشد و برخی حتی زودتر از مامور انجام این طرح بازگردند اما با توجه به تمهید اردوگاه خاوران که در آن شاهد خود معرفی اتباع غیر مجاز هستیم این آمار نشان از موفقیت در این طرح دارد.

بازگشت اتباع غیرمجاز استان تهران نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ اتوبوس هر روز در راستای بازگشت اتباع غیر مجاز به مرز اعزام می‌شدند اما این آمار در حال حاضر به صورت خانواری به ۱۳ اتوبوس در هر روز افزایش یافته است و نشان دهنده تاثیر پذیری اقدامات انجام گرفته در یک سال اخیر می‌باشد.

حیدری تصریح کرد: فاکتورهای مختلفی از جمله محدودیت‌های شغلی و مسکن و موارد دیگر که در سطح استان با جدیت به اجرا درآمده است باعث شده تا اتباع غیر مجاز احساس امنیت و آرامش نداشته و به کشور خود بازگردند و ما بر این مهم معتقدیم که مردم در یک سال آینده کاملاً تاثیر این طرح را در سطح کشور احساس خواهند کرد .

وی با اشاره به بحث جرائم موجود در اداره کار گفت: با اعمال قانون و محدودیت‌های موجود هزینه برای کارو زندگی اتباع غیر مجاز افزایش یافته است و حاصل آن به نتیجه رسیدن طرح بازگشت کرامت مندانه اتباع غیر مجاز از کشور است و لازم می‌دانم از همه عزیزانی که در این راستا ما را همیاری نموده‌اند قدردانی نمایم.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha