رونمایی از پوستر جشنواره انار ساوه، نمایشی از یاقوت‌های سرخ 

ساوه - ایرنا - پوستر و آرم سومین جشنواره ملی انار ساوه روز دوشنبه با حضور مسئولان محلی در عمارت سورکان این شهر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ساوه در این آیین با تأکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های این شهرستان گفت: انار ساوه به‌عنوان محصولی نمادین و پرآوازه شناخته می‌شود، اما در کنار آن، معرفی سایر داشته‌های صنعتی، کشاورزی و فرهنگی شهرستان نیز ضروری است.

«مهدی الیاسی»بر لزوم نمایش ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی ساوه در سطح ملی تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا جایگاه و دستاوردهای این شهرستان به‌طور شایسته به دیگران معرفی شود، چراکه ساوه فراتر از انار، دارای میراثی گسترده و توانمند است.

شهردار و دبیر جشنواره انار ساوه هم در این آیین با اشاره به اهمیت این جشنواره به‌عنوان فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر برند انار ساوه افزود: با وجود جایگاه برجسته این محصول، در سال‌های گذشته آنگونه که شایسته است، نتوانسته‌ایم از این برند ارزشمند به درستی حمایت کنیم.

«رضا مصباحی» اضافه کرد: اما با برگزاری این جشنواره و برنامه‌هایی از این دست، تلاش داریم تا برند انار ساوه را به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای ملی و حتی بین‌المللی تبدیل کنیم.

وی گفت: این جشنواره فرصتی برای پیوند دوباره مردم با فرهنگ و طبیعت و نمایشی از رنگ‌ها، طعم‌ها و حس‌هایی است که تنها در این خاک و درختان انار هزاران‌ساله ساوه یافت می‌شود.

رونمایی از پوستر جشنواره انار ساوه، نمایشی از یاقوت‌های سرخ 

این جشنواره که از ۱۴ تا ۱۷ آبان‌ماه در مسجد جامع تاریخی ساوه برگزار خواهد شد، در دو بخش جشنواره‌ای و نمایشگاهی برنامه‌ریزی شده و قرار است فضایی پر از شور و نشاط را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.

انار ساوه که در تمام ایران به طعم و کیفیت منحصر به‌فردش شناخته می‌شود، نه‌تنها بخشی از اقتصاد و معیشت مردم این منطقه را تشکیل می‌دهد، بلکه سال‌هاست به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و طبیعی ساوه، جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات کشاورزی کشور دارد.

این شهرستان با داشتن حدود ۱۱ هزار هکتار باغ انار که از این مقدار، ۱۰ هزار هکتار آن به تولید محصول بارور اختصاص دارد، سالانه حدود ۱۷۰ هزار تن انار باکیفیت را روانه بازار می‌کند.

امسال یکی از برنامه‌های ویژه این رویداد، رونمایی از گواهی ثبت ملی شیرینی قندی ساوه است که به عنوان یکی از محصولات بومی و سنتی این شهرستان، در فهرست آثار ملموس کشور به ثبت رسیده است.

این اقدام، گامی دیگر در مسیر حفظ و معرفی میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان محسوب می‌شود و برای بازدیدکنندگان فرصتی ارزشمند خواهد بود تا با یکی از طعم‌های اصیل و خاطره‌انگیز این منطقه آشنا شوند.

در این جشنواره حدود ۱۰۰ غرفه برپا می‌شود که هر یک، جلوه‌ای از فرهنگ، هنر و محصولات اصیل ساوه و ایران را به نمایش می‌گذارد.

غرفه‌های مختلف جشنواره به عرضه انار، فرآورده‌های آن و انواع محصولات بومی و سنتی ساوه اختصاص دارد که در کنار نمایشگاه، محلی برای خرید و تجربه طعم و رایحه‌های متنوع این محصول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha