۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85641720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قاچاقچی سوخت در اردبیل جریمه شد

۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85641720
قاچاقچی سوخت در اردبیل جریمه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: قاچاقچی سوخت در این استان به پرداخت ۶ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

علی رحیمی‌آذر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر کشف و ضبط پنج هزار و ۷۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی اظهار کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی سوخت محکوم کرد.

وی بیان کرد: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال از بابت بهای مال از بین رفته کرد و متخلف در مجموع به پرداخت ۶ میلیارد ۷۸۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری سوخت خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی‌آذر ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های سیستم قضایی است.

وی گفت: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی، عرضه کالا خارج از شبکه توزیع و یا هر گونه تخلف اقتصادی واحدهای صنفی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat۱۳۵ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha