معرفی زنان فرهیخته کشور با روایتگری صحیح انجام شود

زنجان - ایرنا - مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید با روایتگری صحیح به معرفی زنان فرهیخته پرداخت، از این رو پیوند زدن هویت مطلوب با میدان یکی دیگر از رویکردهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سارا طالبی روز دوشنبه با حضور در جمع شماری از بانوان فرهیخته زنجان با بیان اینکه امروز در بدنه مردمی ظرفیت‌ها و دغدغه‌های زیادی وجود دارد، افزود: در حوزه بانوان در سطح کشور نیازمند تقویت جدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی ظرفیت‌های استان را بررسی می‌کنیم باید به شرایط نیز توجه کنیم، اظهار داشت: امروز نیاز داریم که به بخش بانوان در سراسر کشور توجه ویژه‌ای صورت گیرد، هر چند شاهد فعالیت خوب برخی از شهرستان‌های استان زنجان در این زمینه بودیم.

طالبی با تاکید بر اینکه باید ارتباط ستاد با شهرستان‌های استان زنجان جدی‌تر و این سفرها بیشتر شود، خاطرنشان کرد: بحث روضه‌های خانگی یکی از همین ظرفیت‌هاست که خوشبختانه این فرصت را داشتیم که مهمان همسر چند تن از شهدا که هم اهل علم و هم اهل معنویت هستند، باشیم.

وی یادآور شد: روضه‌های خانگی نشانه اصالت حرکت تبلیغی در زنجان است و ما به عینه دیدیم که بانوان زنجانی هر کدام به طور مستقل بخشی از کار را در این زمینه در دست گرفته‌اند.

طالبی با تاکید بر اینکه خانواده و زن محور مسائل مهم تبلیغ هوشمند بوده و سازمان تبلیغات اسلامی باید کمک کند تا ادبیات دقیق اسلامی در این خصوص جاری و ساری شود، تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی در مرکز راهبری بانوان در قالب گفتمان‌سازی، شعار "نه زن شرقی، نه زن غربی" بوده و این در حالی است که در بسیاری از مواقع امتداد نگاه زن اسلامی را در مسائل مختلف در نظر نگرفتیم.

وی به مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌ها در حوزه بانوان اشاره کرد و با یادآوری اینکه جمعیت، حجاب، طلاق، نشاط و … از جمله مباحثی بود که در حوزه بانوان مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که نقطه اصلی مسئله زن، مسئله هویتی است.

این مسوول یادآور شد: به این معنی که زن احساس نمی‌کند که هویت وی در قالب یک زن مسلمان، هویت ارزشمند و قابل توجهی است، به همین خاطر سعی می‌کند هویت خود را در قالب‌های دیگری شکل داده و خلاءهای خود را به نوعی جبران کند.

طالبی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم این هویت را به عنوان هویت مطلوب نهادینه و آن را گفتمان‌سازی کنیم، گفت: با توجه به حجم مخاطب برای گفتمان‌سازی هویت مطلوب زن، به رویکردهایی نیاز داریم که یکی از این رویکردها بحث استفاده از فناوری روایت است.

وی با ابراز تأسف از اینکه زنان شاخص کشور در فضای رسانه‌های انیمیشنی و فضای حقیقی شناخته شده نیستند و کاراکترهای ارزشمندی که بتوان آن‌ها را به عنوان الگو خطاب کرد، نداریم، ادامه داد: باید با روایت‌گری صحیح به معرفی زنان فرهیخته ارزشمند پرداخت، از این رو پیوند زدن هویت مطلوب با میدان، یکی دیگر از رویکردهاست، چرا که نمی‌خواهیم اقدامات در حد شعار باشد.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود بانوان فرهیخته به بستر فضای مجازی، خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان و فرهیختگان ما در فضای مجازی داخلی تولید محتوای فاخری داشته باشند، این تولیدات باید به مرحله باورمندی برسد، چرا که روایت‌گری مطلوب منتج به الگوگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha