۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85641759
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نیروهای مسلح یمن از یک زیردریایی پیشرفته شبیه سازی شده رونمایی کرد

تهران - ایرنا - نیروهای مسلح یمن در یک پیشرفت کیفی از یک زیردریاییِ پیشرفته شبیه‌سازی شده به نام «القارعه» به عنوان سلاح دریایی جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عرب ژورنال»، رونمایی از این سلاح در رزمایش دریایی نیروهای مسلح یمن که دیروز (یکشنبه) در دریای سرخ آغاز شد، ارسال پیام قوی به قدرت‌های متخاصم در سطوح نظامی و سیاسی بود.

براساس این گزارش، سال‌ها پیش نیروهای یمنی توانستند یک زیردریایی پیشرفته آمریکایی از نوع «ریموس ۶۰۰» را در دریای سرخ توقیف کنند.

زیردریایی «ریموس ۶۰۰» یکی از جدیدترین فناوری ها در زمینه جاسوسی دریایی به شمار می‌رود و مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای شامل اسکن جانبی، عکسبرداری و تصویربرداری همراه با صوت و سایر فناوری‌های پیشرفته است.

عرب ژورنال افزود: امروز پس از سال‌ها کار مطالعاتی، نیروهای مسلح یمن توانسته‌اند این زیردریایی را شبیه‌سازی و حتی توسعه دهند و این سلاح جدید را به تسلیحات دریایی خود اضافه کنند.

در رزمایش نیروهای دریایی یمن، کارایی زیردریایی شبیه‌سازی شده «القارعه» برای انهدام یک هدف دریایی و انفجاری مهیب مورد ارزیابی قرار گرفت.

عرب ژورنال، استفاده از این زیردریایی شبیه‌سازی شده در رزمایش نیروهای دریایی و زمینی یمن را یک تحول بزرگ در توسعه فناوری و قدرت نظامی نیروهای مسلح یمن دانست و افزود: به رغم محاصره و حملات مکرر آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، نیروهای مسلح یمن توانستند به این فناوری دست یابند و این دستاورد، قدرت نظامی یمن را برای جلوگیری از تهدیدات دریایی، حفاظت از آب‌های سرزمینی و ادامه تحمیل معادلات دریایی افزایش خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است: رونمایی از این سلاح در این برهه از زمان تنها یک دستاورد نظامی نیست بلکه یک پیام سیاسی روشن برای نیروهای متخاصم به ویژه آمریکا و انگلیس است زیرا یمن طی سال‌های گذشته توانسته است با این قدرت‌ها و حامیان منطقه‌ای آن‌ها مقابله کند و اکنون ابزارهای پیشرفته‌ای در اختیار دارد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند قوانین بازی را در دریای سرخ و منطقه تغییر دهد.

ورود این زیردریایی به میدان نبرد می‌تواند توازن قوا را تغییر دهد و قدرت یمن را برای ادامه مقابله با دشمن و جلوگیری از تردد تمامی کشتی‌های مرتبط با دشمن و رژیم صهیونیستی افزایش دهد.

شبیه‌سازی و توسعه زیردریایی «ریموس ۶۰۰» توسط نیروهای مسلح یمن نشان دهنده یک تحول بزرگ در توانایی این کشور برای مقابله با چالش‌ها است، به ویژه اینکه یک سلاح استراتژیک را در اختیار نیروهای مسلح یمن قرار داده که ممکن است تاثیر قابل توجهی بر روند عملیات نظامی نیروهای دریایی این کشور داشته باشد.

برخورداری یمن از این فناوری پیشرفته گامی بزرگ برای تقویت نفوذ منطقه‌ای این کشور و به چالش کشیدن قدرت‌هایی است که به دنبال تسلط بر دریای سرخ و عرب هستند زیرا استفاده موثر از این سلاح در حین رزمایش دریایی و زمینی نیروهای مسلح یمن نشان داد که این کشور اکنون قدرت حمله دقیق به هر هدف دریایی متخاصم را دارد و باعث خواهد شد تا موقعیت صنعا در هر گونه مذاکرات آینده در مورد امنیت منطقه تقویت شود.

در زمینه جنگ نامتقارن نیز این تحول گامی تعیین کننده برای یمن در مقابله با برتریِ قدرت هایِ بزرگی مانند آمریکا و انگلیس است زیرا این زیردریایی، نیروهای یمنی را قادر می‌سازد تا عملیات دریایی تهاجمی دقیقی را به دور از درگیری مستقیم انجام دهند و این امر قدرت آن‌ها را برای ایجاد اختلال در تحرکات ناوگان دشمن بدون نیاز به وارد شدن به یک درگیری نظامی سنتی افزایش می‌دهد.

چنین توانایی اجازه می‌دهد تا یمن انعطاف بیشتری در تحرکات دریایی خود برای انجام حملات مخفیانه و دقیق داشته باشد و برنامه‌های دریایی نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا را پیچیده می‌کند.

همچنین این زیردریایی قادر است کشتی‌های امدادی و تدارکاتی دشمن را تهدید کند و حرکت آزادانه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا متحدان آن در دریای سرخ و خلیج عدن را دشوار می‌کند.

از نظر منطقه ای، ورود این زیردریایی به میدان نبرد دریایی به مثابه ترسیم مجدد نقشه قدرت دریایی در دریای سرخ است.

یمن، به لطف این سلاح جدید، اکنون این توانایی را دارد که بر موازنه قدرت‌های دریایی منطقه‌ای تاثیر بگذارد و موقعیت خود را در هرگونه مذاکرات آینده در مورد امنیت دریایی تقویت کند.

این تحول، پیام روشنی را ارسال می‌کند که یمن دیگر تنها یک بازیگر با توانایی‌های محدود در درگیری دریایی نیست بلکه به نیرویی تبدیل شده است که می‌تواند هر نیروی متخاصم در منطقه را تهدید کند و به چالش بکشد.

در پایان، رونمایی از این زیردریایی پیشرفته شبیه‌سازی شده بیانگر افزایش توانایی‌های نظامی و راهبردی یمن در بازدارندگی و کنترل خطوط دریایی است.

نیروی دریایی و زمینی نیروهای مسلح یمن در چارچوب نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از ملت فلسطین و لبنان و یک سال پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، روز گذشته (یکشنبه) رزمایش تاکتیکی را در ساحل غربی این کشور برگزار کردند.

طبق گزارش رسانه جنگ یمن، نیروی زمینی و دریایی یمن در این رزمایش با شبیه‌سازی عملیات‌های رزمی متعدد در چارچوب مقابله با حمله نیروهای دشمن در ساحل، شهرها، بیابان‌ها و کوه‌ها، عملیات تاکتیکی دفاعی و تهاجمی را علیه دشمن تمرین کردند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه و در چارچوب عملیات طوفان الاقصی چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha