سازمان منطقه آزاد کیش سردرگم در درک مفهوم روابط عمومی

کیش - ایرنا - روابط عمومی مجموعه‌ای اقدامات و فعالیت‌های برنامه ریزی شده یک سازمان است که سازمان برای برقراری ارتباطات موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط‌اند، انجام می‌دهد؛ به عبارتی دیگر روابط‌عمومی چیزی جز تلاش در جهت محافظت و بهبود شهرت یک سازمان یا شرکت نیست.

به گزارش ایرنا، اخبار منطقه آزاد کیش به عنوان پیشانی مناطق آزاد ایران و جایگاه سوق الجیشی آن در منطقه، همواره مورد توجه فعالان اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی قرار دارد که از این رو روابط عمومی در این سازمان یک نقش کلیدی در معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری، گردشگری، اقتصادی و بهبود تصویر کلی از برند کیش بر عهده دارد.

جایگاه روابط عمومی دستگاه‌ها جدای از جایگاه خبرنگاری است چرا که روابط عمومی باید تسهیل گر باشد و به دور از رسانه داری، رسانه مداری کند؛ روابط عمومی باید با تسهیل شرایط، اطلاعات مورد نیاز را به نحوی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد که هر رسانه بتواند خبر را با توجه به سیاست گذاری‌های خود تنظیم و منتشر کند؛ در این صورت یک خبر با چندین تنظیم و تحلیل متفاوت ایجاد شده و موجب رضایتمندی مردم با سلایق مختلف خواهد شد.

دعوت نشدن اصحاب رسانه به اکثر جلسات رسمی، اطلاع رسانی لحظه آخری برای پوشش رسانه‌ای مراسمات، عدم ارتباط گیری مناسب با اصحاب رسانه به ویژه رسانه‌های رسمی و بی توجهی به ارائه گزارش عملکرد مدیران و معاونان سبب شده تا روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش از ماهیت اصلی خود رفته رفته دور شده و حوزه روابط عمومی سازمان به قد و قواره یک سایت اطلاع رسانی تنزل یابد.

به طور مثال جسلات مهمی همچون برگزاری نشست برای ایجاد اولین پارک دریایی کشور در کیش، نشست دستگاه‌های مختلف برای بهسازی محیط‌های قابل رشد پشه آئدس، دیدار دستیار اجتماعی رییس جمهور با مددجویان جزیره تنها بخشی از رویدادهای ۲۴ ساعت گذشته در کیش است که بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد.

سازمان منطقه آزاد کیش باید بر این باور برسد که تعامل روابط عمومی با اصحاب رسانه نباید صرفا در ارائه آگهی‌های تبلیغاتی، آنهم با کپی کردن اخبار روی سایت روابط عمومی محدود شود؛ روابط عمومی باید مشوق تولید محتوا با سلایق و نظرات مختلف باشد تا از دل همین اخبار نقدهای سازنده برای هموار شدن مسیر موفقیت متولد شده و دیدگاه عموم به سازمان مثبت شود.

نقش مهم روابط عمومی‌ها در جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه برای کسی پوشیده نیست؛ روابط عمومی باید با تسهیل ارتباط گیری اصحاب رسانه با مدیران و معاونین مجموعه، در مسیر تولید محتوا برای ارائه گزارش عملکرد، اقناع افکار عمومی و امید آفرینی در جامعه حرکت کند. قطع یقین بخشی بزرگی از نارضایتی مردم از عملکرد یک سازمان یا شرکت به نقش منفعل روابط عمومی آن سازمان در بیان دستاوردها و تلاش‌های صورت گرفته باز می‌گردد.

سازمان منطقه آزاد کیش باید به درک این مفهوم دست یابد که روابط عمومی به انتشار چند خبر روتین رویدادها در سایت سازمان، نصب و طراحی چند بنر در نقاط مختلف جزیره و ارائه یک لیست از آگهی‌های تبلیغاتی خلاصه نمی‌شود؛ روابط‌عمومی باید تمام کانال‌های ارتباطی با سازمان را تحت نظر داشته باشد و با یافتن نکات و نظرات منفی از محیط خارج و مخاطبان، کاستی‌ها و نارضایتی‌ها را به درون شرکت و سازمان انتقال دهد و با پیدا کردن نکات و نظرات مثبت، از آنها برای تبلیغات مؤثر استفاده کند.

روابط عمومی به عنوان کاتالیزور برای هموار شدن مسیر توسعه عمل می‌کند و فرآیندی که طی می‌شود باید فراتر از اقدامات بازاریابی سنتی باشد؛ ایجاد اعتبار و اعتماد، مدیریت مؤثر بحران، ایجاد پوشش رسانه‌ای مثبت، تأثیرگذاری روی افکار عمومی و تعامل با مخاطبان هدف، مسیر فرصت‌های جدید را هموار و امید را در دل مردم زنده می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha