۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85642083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار میلیارد ریال برای شهرک زیست فناوری دریایی دلوار بوشهر سرمایه گذاری شد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: یکهزار میلیارد ریال در زمینه طرح‌های زیرساختی شهرک زیست فناوری دریایی دلوار در شهرستان تنگستان این استان سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش ایرنا ، سید حسین حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مبلغ برای اجرا و راه اندازی طرح های برق‌رسانی، آبرسانی، جمع‌آوری و توزیع آب شور دریا و ایستگاه پمپاژ هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع مساحت ۹۶ هکتار شهرک صنعتی دلوار تنگستان ۶۵ هکتار به حوزه زیست فناوری دریایی اختصاص یافته است.

حسینی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی با تملک اراضی انجام می‌شود یادآور شد: در این راستا از سال ۱۴۰۱ زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۶ پروژه با اعتبار یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین برای توسعه زیرساخت های یادشده از هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی، موافقت واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اخذ شد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه محدوده اراضی شهرک‌های صنعتی بوشهر و برازجان ۴۰۳ هکتار به محدوده شهرک صنعتی بوشهر و ۸۰ هکتار به شهرک صنعتی برازجان افزوده شد.

حسینی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی بوشهر و برازجان تصریح کرد: چهار خوشه در شرکت شهرک‌های صنعتی تدوین شده که ۲ خوشه پیاده‌سازی و ۲ خوشه اجرا شده است.

وی گفت: نخستین کنسرسیوم صادراتی خرما استان بوشهر با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده است و تاکنون در ۲ نمایشگاه بین‌المللی شرکت کرده و به‌زودی نیز به همراه ۶ استان خرما خیز کشور در نمایشگاه مواد غذایی سیال اندونزی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، شرکت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha