۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85642294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۷ تن گوشت با قیمت تنظیم بازار در سمنان ذخیره شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۴۷ تن گوشت قرمز و گوشت گرم و منجمد مرغ در انبارها و مراکز نگهداری کالاهای اساسی استان ذخیره شد و برای کنترل قیمت بازار و در صورت مواجهه با کمبود کالا در بازار توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادگار احمدی روز دوشنبه در سیزدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار سمنان در سالن همایش استانداری افزود: ۴۴ تن گوشت قرمز منجمد، ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد و سه تن گوشت قرمز گرم در انبارها و مراکز نگهداری کالاهای اساسی استان ذخیره شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۱۴ تن گوشت گرم قرمز از نیمه خرداد امسال تا کنون برای کنترل قیمت و تنظیم بازار در استان توزیع شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: روزانه حدود ۵۰ تن گوشت مرغ گرم در این استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۵ هزار تن گندم ، یک‌هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید در مراکز ذخیره‌سازی موجود است و ۳۰ هزار تن شکر خام طی ۲ مرحله خریداری شد و در دست ذخیره سازی است.

۳۴۷ تن گوشت با قیمت تنظیم بازار در سمنان ذخیره شد

وی تاکید کرد: توزیع منظم و نظارت دقیق بر عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی برای کنترل قیمت بازار موثر است به همین منظور توزیع منظم و نظارت دقیق بر عرضه کالاهای اساسی در دستور کار ستاد تنظیم بازار سمنان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: تامین کالاهای اساسی یکی از وظایف اصلی ستاد تنظیم بازار است که از سوی دبیرخانه شورای تامین استان ابلاغ شد.

محمدرضا صادقی افزود: فرمانداران سمنان نظارت خود بر بازار را افزایش دهند و گزارشی از ذخایر کالاهای اساسی در شهرستان‌ها را به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اعلام کنند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha