۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۵۳
کد خبر: 85642318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلانشهر شیراز به تصویر سه هزار شهید مزین شد

۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۵۳
کد خبر: 85642318
کلانشهر شیراز به تصویر سه هزار شهید مزین شد

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: تصاویر سه هزار شهید این کلان‌شهر در قالب دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در سطح شیراز نصب شد.

به گزارش ایرنا،حمید کشتکار دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در ۲ سال گذشته برای مرمت و نوسازی تمثال‌های شهدا در شیراز کارگروهی تشکیل شد، گفت: در این کارگروه بنا شد تمثال شهدا در یک قالب طراحی و نصب شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از جمله مشکلات و روند کند نصب تمثال شهدا را تأسیسات شهری، جانمایی مناسب و استعلام از تمام دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: سردیس شهدای شاخص استان نیز در دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقاشی دیواری و دیوارنگاره تمثال شهدا حدود ۱۸ نقطه شهر شیراز به مساحت بیش از ۵ هزار مترمربع نیز در حال انجام است، افزود: سامانه مدیریت تصاویر شهدا با نام سامانه شاهد با همکاری سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری راه‌اندازی شده است.

کشتکار با اشاره به نام‌گذاری معابر شهری شیراز گفت: حدود ۱۲ پل و تقاطع و تونل به نام شهدا نام‌گذاری و ۲ تابلو بزرگ نور و سایه تمثال مبارک شهید آوینی و شهید دوران بر روی ساختمان قطار شهری نیز نصب شده که در شب نمای زیبا و فاخری دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین به نورپردازی المان‌های موشک، پهپاد و ماکت قدس شهدا در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس اشاره کرد و از جانمایی ۱۵ هزار گلدان گل در نمایشگاه بین‌المللی محل برگزاری دومین کنگره خبر داد و افزود: پرچم بزرگ‌مقیاس با آرم دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان در چهار نقطه در شهر شیراز نیز به اهتزاز درآمده است.

کشتکار گفت: ۴۰ هزار اصله نهال مزین به نام شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع) نیز بین شهروندان مناطق یازده‌گانه شیراز توزیع شد و برنامه کاشت بذر هم در جوار قبور مطهر شهدای گمنام، پردیس ارم دانشگاه شیراز و مکان‌های دیگر انجام گرفت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha