اذعان اندیشکده آمریکایی به تلفات نظامی سنگین صهیونیست‌ها در فضای پساطوفان‌الاقصی

تهران- ایرنا- «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» اذعان کرد که با گذشت یک سال از عملیات ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی)، رژیم صهیونیستی در ماتم به سر می برد و کماکان تلفات جنگ برای این رژیم در حال افزایش است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این اتاق فکر آمریکایی با اشاره به روز عزای ملی در ۲۷ اکتبر که از سوی سران رژیم صهیونیستی اعلام شد، تصریح کرد: تلفات اسرائیل در یک سال گذشته سنگین بوده است.

«مارک دوبوویتز» مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی ها تاکید دارد: میزان تلفات اسرائیل در ۷ اکتبر، در مقایسه با حجم جمعیت آن، خیره کننده است. از نظر سرانه، حمله روز ۷ اکتبر سال گذشته ۱۳ برابر ویرانگرتر از ۱۱ سپتامبر بود.

وی اعتراف کرد: تلفات ارتش اسرائیل نیز در این مدت بسیار زیاد بوده است و در مقایسه با ایالات متحده، معادل از دست دادن حدود ۳۰ هزار سرباز در مدت کمی بیش از یک سال به شمار می رود که این بیش از چهار برابر تعداد سربازان آمریکایی کشته شده در عراق و افغانستان است.

این تحلیلگر ارشد اتاق فکر آمریکایی افزود: اکثر سربازان اسرائیلی پرسنل نظامی حرفه ای نیستند، بلکه سربازان وظیفه و ذخیره هستند که کشته شده اند.

اندیشکده فوق اذعان کرد: در روز ۷ اکتبر و در درگیری های جاری در غزه، جنوب لبنان و کرانه باختری ۷۷۱ پرسنل نظامی و امنیتی کشته شدند.

در این گزارش ادعا شده است که ۸۸۵ غیرنظامی طی سال گذشته کشته شدند که ۸۰۹ مورد از آن در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اتفاق افتاد.

طبق این گزارش، تاریخ ۲۷ اکتبر به اتفاق آرا از سوی کابینه این رژیم به عنوان عزای عمومی اعلام و دو مراسم رسمی در قبرستان نظامی کوه هرتزل در بیت المقدس با پخش رسمی از تلویزیون و رادیو برگزار شد.

دفاع از دموکراسی ها اعتراف کرد: در روز عزای عمومی، ارتش اسرائیل اسامی تلفات جدید خود را اعلام کرد که در آن رو پنج سرباز ذخیره در نبرد با حزب الله در لبنان کشته شدند. همچنین یک سرباز وظیفه هم در حین جنگ با حماس در شمال غزه بر اثر جراحات وارده کشته شد.

طبق این گزارش، در همین روز دو حمله دیگر نیز رخ داد. یک فلسطینی با چاقو به ایست بازرسی در نزدیکی بیت المقدس حمله کرد. علاوه بر این، یک راننده کامیون اسرائیلی-عرب هم به یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی رامات هاشارون حمله کرد و یک نفر را کشت و ده ها نفر را مجروح کرد. راننده در صحنه توسط نیروهای امدادی با شلیک گلوله کشته شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی درحالی این آمار را منتشر و مظلوم نمایی می کند که گذشته از جنایت های بیش از ۷۰ ساله خود در فلسطین اشغالی، در یک سال اخیر بیشتر از ۴۳ هزار نفر از ساکنان غزه را به شهادت رسانده است که بیشتر آن ها زن و کودک بوده اند. این رژیم در کمتر از یک ماه گذشته حدود سه هزار لبنانی را هم شهید کرد.

همچنین این رژیم در ۱۲ ماه اخیر ۱۸۲ خبرنگار را که تنها در حال پوشش اخبار جنایت های تل آویو بودند، به شهادت رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha