آغاز یارکشی در کاراته؛ سلام دوباره به حاشیه

۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 85642389
آغاز یارکشی در کاراته؛ سلام دوباره به حاشیه

تهران- ایرنا- فدراسیون کاراته در حالی با معارفه سرپرست وارد فاز جدیدی شده که از همین روز نخست، یارکشی در این رشته آغاز شد. رشته‌ای که همواره در باتلاق حاشیه‌های خود ساخته دست و پا می‌زند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، پس از نهایی شدن رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون کاراته، به حضور سیدحسن طباطبایی در راس این فدراسیون پایان داده شد و مزدا صوفی از داوران این رشته که سابقه ریاست هیات کاراته گیلان را دارد، به‌عنوان سرپرست منصوب شد.

مراسم معارفه صوفی در حالی امروز برگزار شد که از همان آغاز راه، یارکشی در فدراسیون آغاز شده و برخی از همین حالا در حال مهره‌چینی و رای جمع کردن برای مجمع انتخاباتی پیش‌رو هستند. در این بین حتی افرادی هستند که به دلیل برخی مسائل مدتی از بحث مدیریتی فدراسیون فاصله گرفته‌بودند، اما اکنون بازگشته‌اند و اسب خود را برای مجمع انتخاباتی زین کرده‌اند.

اتحاد واژه غریبه و نامانوسی در کاراته است و حداقل در ۲۰ سال اخیر این مهم در رشته رزمی فوق دیده نشده است. رشته‌ای که همواره با یارکشی و تیم درست کردن افراد مختلف مواجه بوده و اکنون در همان روز نخست آغاز به کار سرپرست از سوی برخی دیده می‌شود.

اکنون هر فردی در تلاش است تا دوستان و یاران خود را به بهانه‌های مختلف وارد فدراسیون کرده تا به خیال خود، تیمش را از حالا برای مجمع پیش‌رو قدرتمند کند. انتظار می‌رود سرپرست فدراسیون که از جنس این رشته بوده و وظیفه‌اش فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات عادلانه در اسرع وقت است، این رشته را که همیشه با حاشیه دست به گریبان بوده از دست و پا زدن در حاشیه‌های بیشتر دور کند.

ضمن اینکه تیم‌های ملی کاراته تا چند روز دیگر مسابقات تیمی جهان در اسپانیا را پیش‌رو دارند که نگاه ویژه به تیم‌های ملی در این برهه از زمان باید سرلوحه اقدامات مسئولان فدراسیون باشد. هرچند آرزو برای دوری این فدراسیون از حاشیه برآورده نمی‌شود و قطعا طی روزهای پیش‌رو باید شاهد تغییرات متعدد در فدراسیون بوده تا این یارکشی‌ها واضح‌تر عیان شود. اگر کمی به تغییرات متعدد پست رئیس فدراسیون کاراته در ۱۵ سال اخیر نگاه کنیم، این مساله برای‌مان قابل هضم‌تر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha