به گزارش ایرنا، احسان عظیمیراد روز پنجشنبه در آیین بازگشایی خیابان توس ۷۰ و اتصال خیابان امام زمان (عج) به بولوار شهید احمدی در شهر مشهد افزود: موضوع ایجاد شهرهای اقماری در اطراف مشهد در دستور کار جدی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با تعامل، همفکری و انسجامی که بین مسوولان مشهد و استان خراسان رضوی داریم، این اقدامات اجرایی خواهد شد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست با وزیر راه اعلام کردیم که امسال باید حجم بالایی از اعتبارات به حوزه آزادراهها و راهها در استان اختصاص یابد تا کمبود موجود بهزودی جبران شود.
وی به ترافیک شدید جاده مشهد_گلبهار اشاره کرد و گفت: امسال اعتبار تکمیل آزادراه مشهد_چناران را از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال افزایش دادیم و در آینده نزدیک فاز نخست این طرح به بهرهبرداری می رسد.
عظیمی راد اظهار کرد: روزی که ما در منطقه توس خدمت مردم رسیدیم این مسیر (توس ۷۰) بسته بود، کسبه و اعضای شورای اجتماعی محله از مشکلات ایجاد شده گله داشتند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: مشکلاتی مانند ترافیک، آلودگی صوتی، آلودگی هوا و درگیریهای زیادی به دلیل تجمع خودروها در این محل وجود داشت، اکنون که بازگشایی این مسیر با همت شورای اجتماعی محله خاتمالانبیا(ص)، مالک ملک، شهردار منطقه ۱۰، دادستان و دادگستری صورت گرفته از همه عوامل قدردانی می شود.
اجرای کلان پروژهها نیاز اصلی مشهد است
شهردار مشهد نیز در این آیین با بیان اینکه نیاز اصلی شهر اجرای کلانپروژهها است، گفت: در اجرای این کلان پروژه ها به عنوان نمونه اجرای هر کیلومتر قطار شهری ۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد و امسال نیز ۴۵۰ دستگاه اتوبوس برای مشهد عملیاتی میشود که بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
محمدرضا قلندر شریف افزود: شهرداری متناظر با خدمت همه دستگاههای اجرایی خدمت ارائه میدهد، این نهاد یکبخشی کار نکرده و در همه حوزهها کار انجام می دهد.
وی ادامه داد: اکنون بزرگترین پارک مشهد با نام «جهانشهر» در حال ساخت است و بوستان کرامت در شهرک شهید رجایی با ۷۷ هکتار، هفت هکتار بزرگتر از پارک ملت و مدرنتر از آن در حال انجام است.
شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در هر حوزه خدمتی، کلانپروژه دارد، بیان کرد: اکنون نیز هزار و ۱۰۰ ردیف پروژه فعال دارد که شامل طرحهای چند هزار میلیارد تومانی، چند صد میلیاردی و میلیاردی است.
نظر شما