فرایند اجرای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در حال پیگیری است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی مدارس غیردولتی با هدف شفاف‌سازی عملکرد و تقویت انگیزه‌های رقابت علمی با تعیین شاخص‌ها و بررسی‌های لازم در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز شنبه در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ظرفیت های حوزه سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: آن چنان که باید از این ظرفیت بالقوه استفاده نمی شود، در حالی که این سازمان هم تابع سیاست های معاونت های تخصصی و هم تابع سیاست‌های تسهیل گری و تنظیم گری خود در درون سازمان است.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد: قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی یکی از قوانینی است که به دور از هر گونه دو قطبی کاذب باید مورد توجه قرار گیرد و منطبق بر برنامه پیشرفت کشور حرکت کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه حدود چهار و نیم میلیون دانش آموز در مدارس و مراکز غیردولتی به شکل مستقیم و غیر مستقیم در حال استفاده از خدمات آموزشی و پرورشی هستند، تصریح کرد: رتبه بندی مدارس غیر دولتی با هدف شفاف سازی عملکرد ، تقویت انگیزه های رقابت علمی و منطقی و افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی با تعیین شاخص ها و بررسی های لازم در حال پیگیری و انجام است.

محمودزاده با اشاره به نقش موثر رتبه بندی مدارس غیر دولتی در تعیین شهریه اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا مطابق با قانون تاسیس مدارس غیردولتی و اسناد بالا دستی، راهکارهای عملی و اجرایی این فرایند در طول سال تحصیلی فراهم شود.

وی با تاکید بر برنامه نظارت جامع بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی، یادآور شد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانات خود پیرامون مدارس غیر دولتی بر دو نکته مهم تاکید داشتند مبنی بر اینکه آموزش و پرورش در کنار تسری ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیر دولتی به سایر مدارس ، نباید خود را فارغ از نظارت برآنها ببیند و تمامی فعالیت های آنها باید تحت نظر حکمرانی نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به قانون کاهش ساعت کار و ۳۰ ساعته شدن فعالیت معلمان مدارس غیر دولتی با بیمه کامل ، اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه با سازمان تامین اجتماعی برگزار شده و اقدامات مناسبی در این راستا در حال انجام است تا حقوق معلمان مدارس غیر دولتی تضییع نشود و مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی باید همکاری لازم را در استان ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بررسی های ما نشان داده است که میزان حقوق ، اثر مستقیم در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی دارد، گفت: اگر معلمان بی انگیزه و کم دانش در مدارس بکار گیری شوند ، به طور قطع آسیب های زیادی در مسیر تعلیم و تربیت خواهد داشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر توجه به منزلت، معیشت و مرجعیت معلمان اظهار کرد: معلم توانمند و بدون دغدغه در کلاس درس بی شک آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را متحول خواهد ساخت و بنابراین باید از این سرمایه بزرگ نیروی انسانی به نحو مطلوب و شایسته بهره جست.

محمودزاده با اشاره به اصلاح قانون تاسیس مدارس غیر دولتی پیرامون تعارض منافع گفت: مدیران استان ها در انتصابات خود باید حتما به این موارد توجه جدی داشته باشند تا مشکلاتی در مسیر آنها قرار نگیرد.

وی توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای را از دیگر برنامه های جدی این سازمان دانست و افزود: تسهیلات خوبی در حدود ۷۸۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای غیر دولتی ابلاغ شده است که استان ها می توانند با استفاده از منابع تخصیص یافته نسبت به ارتقای جایگاه رشته های فنی و حرفه ای و هنرستان‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، فراهم کردن شرایط لازم برای توانمند سازی معلمان مدارس غیر دولتی را از دیگر برنامه های این سازمان دانست و گفت: با آسیب شناسی و بررسی نتایج برگزاری این دوره ها ، تلاش ما این است که این دوره‌ها به شکل کاربردی و مفید برای معلمان برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha