به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری، یکشنبه در جریان بازدید از آزاد راه شیراز – اصفهان افزود: تحقق این مهم در گرو تامین منابع مالی مورد نیاز است که برای آن نیز راهکار مناسبی یافت شده که امیدواریم با عملیاتی شدن آن، آزادراه شیراز – اصفهان تا پایان امسال به طور کامل زیر بار ترافیک برود.
وی، ارتباطات را از مهمترین پیش نیازهای توسعه دانست و ادامه داد: انواع وسایل و امکانات ارتباطی از ابزارهای ارتباطات الکترونیک مانند تلفن همراه و اینترنت گرفته تا وسایل حوزه حمل و نقل شامل فرودگاه و هواپیما، دریا و کشتی، راه آهن و قطار و جاده و انواع خودرو نقش بسیار مهمی در توسعه دارند.
او اظهار کرد: بنابراین وقتی بحث توسعه مطرح و دنبال میشود، باید به پیش نیازها، ابزارها و ملزومات آن نیز توجه داشته باشیم.
استاندار فارس، آزادراه شیراز - اصفهان کریدور اتصال بندرانزلی به بندر بوشهر و بالعکس دانست و گفت: این پروژه که عملیات اجرایی آن از حدود ۱۳ سال قبل آغاز شده، امروز به نقطه خوبی رسید و مراحل پایانی خود را طی می کند.
امیری افزود: آزاد راه شیراز – اصفهان علاوه بر اینکه مدت زمان سفر از اصفهان تا شیراز را حدود ۲ ساعت کاهش میدهد، موجب کاهش مصرف بنزین و همچنین کاهش تصادفات و حوادث جاده ای نیز میشود.
پیشرفت ۷۰ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان
مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قطعه هفت آزادراه شیراز به طول ۱۳ کیلومتر هم اینک حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال تکمیل و زیر بار ترافیک برود.
ناصر رضایی، در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل قطعه باقیمانده گفت: برای تامین این منابع، دولت موظف بود که این کار را از طریق مولدسازی انجام دهد.
وی ادامه داد: بر همین اساس، اقدامات لازم برای انجام فرایند تغییر کاربری و مولدسازی زمین در نظر گرفته شده به ارزش افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است.
او اظهار کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات انجام شده، طی روزهای آتی زمین مولدسازی شده در قالب تهاتر در اختیار شرکت پیمانکار قرار گیرد تا از ارزش افزوده آن، منابع مورد نیاز تکمیل پروژه را تامین کنند.
نظر شما