سید حسن خلیلینیا روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: این بزرگراه از مسیرهای اصلی و ترانزیتی کشور است و نقش کلیدی در اتصال خطوط حملونقل جادهای به پایتخت و دیگر مراکز صنعتی کشور دارد.
وی ادامه داد: طرح بهسازی این محور بخشی از پروژه جامع بهسازی کریدور جادهای تهران-بندرعباس است که بهمنظور رفع خرابیهای موجود و ارتقای وضعیت مسیرهای استانهای درگیر در این کریدور کلید خورده است.
خلیلینیا با اشاره به طول کل محور قم-سلفچگان-دلیجان که بیش از ۱۸۰ کیلومتر است، گفت: بر اساس ارزیابیهای صورتگرفته، ۱۱۰ کیلومتر از مقاطع آسیبدیده این بزرگراه بهسازی خواهد شد.
وی درخصوص مشخصات فنی پروژه، بیان کرد که عملیات شامل درزگیری با قیر پلیمری، لکهگیری هندسی، روکش آسفالت و استفاده از لایههای حفاظتی مانند میکرو سرفیسینگ و اسلاری سیل است.
وی همچنین از تامین اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای این پروژه از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای خبر داد و افزود: پیشبینی میشود که این پروژه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵ به بهرهبرداری برسد،
خلیلینیا بر اهمیت رعایت مقررات ایمنی توسط رانندگان در مسیرهای اجرایی این طرحها تاکید کرد و افزود: هماهنگی با مجریان پروژهها میتواند ضمن تسریع در روند بهسازی، از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کند.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد
نظر شما