سید پیمان شبیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه در تقاطع و معابر حق تقدم با عابر پیاده است، افزود: با توجه به اینکه سطح حفاظت عابر پیاده در تصادفات بسیار پایین است، عابران باید بیشتر مراقب جان خود باشند و برای عبور از عرض راه حتما از محل های خط کشی و پل های عابر پیاده استفاده کنند.
وی اظهار داشت: عابران پیاده به صرف اینکه حق تقدم با آنها بوده و محل عبوری جزوی از شهر است نباید بدون توجه و به یکباره وارد معابر شوند.
شبیری، قطعی برق تقاطع ها را از چالش های جدید ترافیکی در شهر بیان کرد و یادآور شد: طی روزهای اخیر گره های ترافیکی را در سطح شهر شاهد هستیم که نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.
وی ادامه داد: قبل از آغاز اجرای طرح خاموشی های با برنامه در سطح شهر، جلسات، پیگیری ها و مکاتبات متعددی با دستگاه های مرتبط مانند شهرداری و اداره برق زنجان انجام و تاکید شد که چراغهای راهنمایی تقاطع باید مجهز به سیستم " یو پی اس" یا پنل خورشیدی شود.
شبیری گفت: با توجه به فراوانی تقاطع ها امکان حضور فیزیکی پلیس در همه آنها نیست و دستگاههای مرتبط باید با اقدامات لازم از قطعی برق چراغهای راهنمایی و رانندگی جلوگیری کنند تا شاهد افزایش تصادفات در سطح شهر نباشیم.
وی با تاکید بر لزوم همکاری و صبوری رانندگان برای حل مشکل ایجاد شده و گذر از این معضل، تصریح کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند که نبود یا کار نکردن چراغ یا تابلوی راهنمایی در تقاطع، مجوزی برای عبور و ادامه مسیر نیست بلکه طبق قانون در این موارد معبری که عرض بیشتری دارد مسیر اصلی محسوب می شود و دیگر رانندگان ملزم به رعایت این حق تقدم هستند.
شبیری خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری شهرداری و عوامل اداره برق زنجان تقاطع های شهر را مجهز به برق اضطراری کنیم.
نظر شما