به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در این آیین گفت: همان گونه که افراد مختلف در حرم رضوی حضور پیدا میکنند اهالی مختلف رسانه ای نیز میتوانند در نشر معارف رضوی و خدمات صورت گرفته در آستان قدس رضوی مشارکت داشته باشند.
محمدحسین استاد آقا با اشاره به این که هر فردی که به عشق حضرت رضا (ع)خدمت انجام دهد خادم رضوی است افزود: برخی از افراد و موسساتی که با نام این امام بزرگوار، گرهی از مشکلات مردم باز می کنند و یا در نشر معارف رضوی گام بر می دارند هیچ نامی در آستان قدس رضوی ندارند.
وی ادامه داد: شهید سید ابراهیم رییسی در زمان تولیت آستان قدس رضوی، مفهوم خدمت و خادم را گسترش دادند و از این رو اکنون افراد بیشتری در محضر حضرت رضا(ع) مشغول خدمت هستند.
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: اکنون هر فردی می تواند با ادبیات خود معارف رضوی و خدمات آستان قدس رضوی را منتشر کند ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که حرمت این امام بزرگوار را نیز در نظر داشته باشیم و به ایشان احترام بگذاریم.
استاد آقا افزود: باید در حوزه خبر و تولیدات رسانه ای آستان قدس رضوی، شبکه سازی وجود داشته باشد و راه برای ورود افراد دیگر نیز باز باشد تا جمعیت بیشتری بتوانند خدمات انجام شده در محضر امام رضا(ع) در سراسر کشور را منعکس کنند.
رییس مرکز ارتباطات رسانه ای آستان قدس رضوی نیز در این آیین گفت: جریان خادمی این امام بزرگوار اتفاق مبارکی که از زمان حیات ایشان تا کنون شکل گرفته است و خدمت با معنویت در بارگاه منور رضوی آمیخته شده است.
محسن هوشمند افزود: شکل گیری خادمیاری در بارگاه رضوی این فرصت را فراهم کرد تا افراد مختلف در نقاط گوناگون بتوانند با نیت خدمت به امام هشتم(ع) گرهی از مشکلات مردم باز کنند.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از تولیدات رسانه ای آستان قدس رضوی ، توسط خادمیاران و یاوران رضوی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است و این جشنواره می تواند نقطه عطفی در مسیر تولیدات رسانه ای باشد از این رو بهره مندی از ظرفیت خادمیاران رضوی باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و همچنین مسیر به گونه ای در نظر گرفته شود که افراد دیگر نیز بتوانند در این جمع حضور پیدا کنند.
او اظهار کرد: فرهنگ رضوی با استفاده از ظرفیت های هنری باید در تمام استانهای و نقاط دیگر کشور، گسترش یابد از این رو ظرفیت شبکه خادمیاری امام رضا (ع ) با ساماندهی بهتر میتواند در شبکه توزیع و انتشار فرهنگ و معارف رضوی بهتر عمل کند.
دبیر جشنواره رسانهای «خدمت رضوی» نیز گفت:برای نخستین بار است که این جشنواره برگزار می شود تا تلاش خادمیاران کانون های خدمت رضوی مورد ارزیابی قرار گیرد.
عماد وحدت افزود: این تولیدات و محتوای رسانه ای در پراکندن عطر و بوی رضوی در سراسر کشور، نقش مهمی دارد و از این رو جشنواره رسانه ای خدمت رضوی با هدف ارتقای کمی و کیفی رسانه ای خادمیاران در سراسر کشور و همچنین شناسایی و افراد متخصص در این موضوع برگزار شد.
وی ادامه داد: حدود ۲ هزار اثر از هزار و ۶۰۴ خادمیار و یاور رضوی در بخش های مختلف این جشنواره به دبیرخانه رسید و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.
نظر شما