آریا طوفانی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارائه مشاوره های تخصصی از طریق خط تلفن ۱۴۸۰ اظهار کرد: روانشناسان با تجربه و متخصص هر روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ با پنج خط و ۲۰ تا ۲۴ با ۲ خط (۱۴۸۰) به صورت رایگان آماده پاسخگویی و مشاوره در موضوعات مربوهه هستند.
وی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط حدود ۳۸ هزار تماس با خط تلفنی ۱۲۳ گرفته میشود، اضافه کرد: از مجموع این تماسها حدود یک چهارم منجر به مداخله و اعزام کارشناس به محل شده و بقیه در سطح اول با ارجاع به مراکز مشاوره مشکل شان رفع میشود.
مدیرکل بهزیستی گیلان بیان کرد: خط تلفن ۱۲۳ پاسخگوی مردم در حوزههایی اعم از همسرآزاری، کودکآزاری، زنان و دختران در معرض آسیب، خودکشی، معلول و سالمندآزاری است.
وی با بیان اینکه این خط تلفن و نیز اورژانس اجتماعی در ۱۶ شهرستان گیلان فعال است و تنها در سیاهکل فعال نشده است، گفت: برای راهاندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان نیز تلاشهایی انجام شده و فعلا ارائه خدمات به اهالی سیاهکل توسط شهرستان لاهیجان انجام میشود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این گشتهای سیار (خودروهای ۱۲۳ همراه با مشاوران باتجربه) در سطح شهر سیاهکل فعال هستند.
طوفانی اظهار کرد: همچنین در نیمه نخست امسال حدود ۲۹ هزار نفر به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مراکز مشاوره غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در گیلان و مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهرهمند شدند که ۵۳۲ نفر علت مراجعه به مراکز مشاوره را خشونت خانگی اعلام کردند.
وی با تشریح حمایت بهزیستی گیلان از زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: هماینک ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار اعم از همسر از کار افتاده، مطلقه، همسر متواری و معتاد تحت پوشش هستند.
نظر شما